Dit ziet eruit als een Mazzer Super Jolly, zie ik dat goed? Kan niet zien hoe oud hij is. Vind hem wel redelijk stevig aan de prijs, maar ik kan niet goed genoeg prijzen inschatten. Wat is jullie mening?
http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en- ... ousPage=lr
Re: Super Jolly?
2Ja, dat is wel een Mazzer met de typische SJ hopper. Ziet er nog goed uit en het is een goede maler. Maar inderdaad vind ik de prijs nogal hoog. Nog niet zo lang geleden "deden" die dingen €250, ik weet niet hoe het onderhand staat, echter.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Ik heb nog geen ervaring met een molen met doser. Is dat makkelijker / handiger, of juist moeilijker? Omdat deze molen best aardig aan de prijs is, is het verschil met deze
viewtopic.php?f=14&t=4888#p46038
niet eens zo groot meer. Ik vermoed dat de Anfim nog een behoorlijke stap vooruit is in vergelijking met de SJ, en de Anfim is slechts 2 jaar oud. Er staat nu bij: bieden vanaf € 400, dus misschien is dat ook nog een serieuze optie... Wat vinden jullie?
viewtopic.php?f=14&t=4888#p46038
niet eens zo groot meer. Ik vermoed dat de Anfim nog een behoorlijke stap vooruit is in vergelijking met de SJ, en de Anfim is slechts 2 jaar oud. Er staat nu bij: bieden vanaf € 400, dus misschien is dat ook nog een serieuze optie... Wat vinden jullie?
QuickMill 3004 - Compak K6
4Die Anfim is wel één van de beste malers die er moet zijn. De maalschijven zijn groter dan van de SJ, en de doser werkt een stuk schoner. De Mazzer-dosers zijn een beetje berucht vanwege slordigheid, met die Anfim zou ik persoonlijk geen enkel probleem hebben.
Mocht je die Anfim kopen, dan heb je inderdaad een bijna nieuw apparaat dat jou wellicht gaat overleven.
Mocht je die Anfim kopen, dan heb je inderdaad een bijna nieuw apparaat dat jou wellicht gaat overleven.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder