Hallo allemaal,
Ik ben helemaal nieuw hierzo maar had al wel een vraagje.
Wij zijn van plan om een Jura Ena 7 aan te schaffen.
Hoe ik het zo lees is het een goede machine.
Ik vraag me alleen af waar ik hem zou kopen.
Via een geautoriseerde dealer zijn ze allemaal adviesprijs van een goede 800 euro.
Via de webshops staan ze voor rond de 600.
In Duitsland zelfs voor 540 (bezorgen kan bij een collega in Dld, dus bezorgkosten nihil)
Vraag in deze is dus: wat is slim om te doen?
Garantie is natuurlijk helemaal goed maar een beetje van de zotte dat dat ruim 200 euro moet kosten?
Zijn de apparaten in bijv. Duitsland anders dan diegene in NL?
Wie geeft mij raad?
Re: garantie Jura... en/of kopen in DLD of webshop
2Wat we ook adviseren er zit altijd een addertje onder het gras, doe gewoon wat je zelf goed dunkt. 
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3da's natuurlijk makkelijk zeggen.
Graag zou ik de voors en tegens willen weten.
maw ik wil gewoon een goede afweging kunnen maken mbt wel of geen NL garantie erbij kopen.
Help Jura NL helemaal niet als je machine er mee ophoudt? Er is altijd minimaal één jaar fabrieksgarantie, toch? Lijkt me niet dat ze dat naast zich neer kunnen leggen?
Wie heeft er wel eens wat in Dld gekocht? hoe werkt dat met garantie?
Zal ik de garantie nodig hebben? Of zijn het gewoon goede apparaten die nauwelijks kapot gaan?
Voert Jura NL wel service beurten uit aan "buitenlandse" apparaten?
Ik vind het wel vreemd dat er eigenlijk overal dezelfde prijzen worden gehanteerd, lijkt wel prijsafspraak / kartelvorming vanuit Jura NL.
Wie het weet --> mag het zeggen
Groet ruben
Graag zou ik de voors en tegens willen weten.
maw ik wil gewoon een goede afweging kunnen maken mbt wel of geen NL garantie erbij kopen.
Help Jura NL helemaal niet als je machine er mee ophoudt? Er is altijd minimaal één jaar fabrieksgarantie, toch? Lijkt me niet dat ze dat naast zich neer kunnen leggen?
Wie heeft er wel eens wat in Dld gekocht? hoe werkt dat met garantie?
Zal ik de garantie nodig hebben? Of zijn het gewoon goede apparaten die nauwelijks kapot gaan?
Voert Jura NL wel service beurten uit aan "buitenlandse" apparaten?
Ik vind het wel vreemd dat er eigenlijk overal dezelfde prijzen worden gehanteerd, lijkt wel prijsafspraak / kartelvorming vanuit Jura NL.
Groet ruben
4Wie het weet --> mag het zeggen
Heb je nou echt het idee dat we hier alleen zijn om rare vragen te beantwoorden, we zijn hier als liefhebbers bij elkaar en waar jij naar op zoek ben zou ik eens op een Kieskeurig O.I.D. zoeken.
Heb je nou echt het idee dat we hier alleen zijn om rare vragen te beantwoorden, we zijn hier als liefhebbers bij elkaar en waar jij naar op zoek ben zou ik eens op een Kieskeurig O.I.D. zoeken.
5@ @a3aan:
Natuurlijk is dit een forum voor liefhebbers, dat ben ik ook. Flauw om dan zo te reageren.
Alsof ik één of andere rare kwiebus ben die alleen maar rare vragen stel.
Ik heb het hele forum doorgespit en ben nog weinig opgeschoten met mijn zoektocht over het "kartel Jura"
Aangezien dit een forum is over koffie, en alle aanverwante zaken (dus ook volautomatische espressomachines) dacht ik dat ik binnen dit forum dus een goede kans had op een goed antwoord. Voorak omdat ik vast niet de enige ben die deze vraag zal hebben (gehad)
@3aan: jij geeft aan dat er altijd wel een addertje onder het gras zit. Dat begrijp ik niet helemaal. Zou je dat uit kunnen leggen?
groet ruben
Natuurlijk is dit een forum voor liefhebbers, dat ben ik ook. Flauw om dan zo te reageren.
Alsof ik één of andere rare kwiebus ben die alleen maar rare vragen stel.
Ik heb het hele forum doorgespit en ben nog weinig opgeschoten met mijn zoektocht over het "kartel Jura"
Aangezien dit een forum is over koffie, en alle aanverwante zaken (dus ook volautomatische espressomachines) dacht ik dat ik binnen dit forum dus een goede kans had op een goed antwoord. Voorak omdat ik vast niet de enige ben die deze vraag zal hebben (gehad)
@3aan: jij geeft aan dat er altijd wel een addertje onder het gras zit. Dat begrijp ik niet helemaal. Zou je dat uit kunnen leggen?
groet ruben
6Ik zou nooit een Jura kopen vanwege het simpele feit dat deze niet te openen zijn voor interne reiniging.
Dat is namelijk noodzakelijk.
Doe je dat niet, dan krijg je schimmelvorming aan de binnenkant wat niet bevorderlijk is voor de smaak en waarschijnlijk ook niet voor je gezondheid.
Uit dezelfde fabriek komen: Nivona, Bosch, Siemens en mogelijk ook krups. Deze zijn allemaal wel van binnen te reinigen incl. verwijderbaar en afspoelbare zetgroep.
Hetzelfde geldt voor WMF, DeLonghi en Philips Saeco, die ieder uit een eigen fabriek komen. Mn de WMF schijnt erg degelijk te zijn, ik ben zelf erg tevreden over m'n Bosch.
Bij het koffiewarenhuis is momenteel een aanbieding van de WMF 500, met 24 mnd garantie.
Dat is namelijk noodzakelijk.
Doe je dat niet, dan krijg je schimmelvorming aan de binnenkant wat niet bevorderlijk is voor de smaak en waarschijnlijk ook niet voor je gezondheid.
Uit dezelfde fabriek komen: Nivona, Bosch, Siemens en mogelijk ook krups. Deze zijn allemaal wel van binnen te reinigen incl. verwijderbaar en afspoelbare zetgroep.
Hetzelfde geldt voor WMF, DeLonghi en Philips Saeco, die ieder uit een eigen fabriek komen. Mn de WMF schijnt erg degelijk te zijn, ik ben zelf erg tevreden over m'n Bosch.
Bij het koffiewarenhuis is momenteel een aanbieding van de WMF 500, met 24 mnd garantie.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
7ik zou de Jura via een website kopen. daardoor vervalt de garantie niet.
dat geld voor andere artikelen ook, bv TV's
ik heb mijn eerste Jura bij een locale dealer op de hoek gekocht, veel te duur.
De tweede heb ik daar niet meer gekocht. ook voor onderhoud heb ik een goedkopere Jura service reperateur gezocht.
Als je de Jura gewoon goed bijhoudt en af en toe wegbrengt volgens de onderhoud instructie dan blijft alles gewoon goed gaan.
Inmiddels heb ik zoveel ervaring dat ik ze zelf uit elkaar haal en schoonmaak, dat is ook helemaal niet moeilijk.
uit duitsland halen zou ik denk ik niet zo gauw doen of het moet wel heel veel schelen
succes!
dat geld voor andere artikelen ook, bv TV's
ik heb mijn eerste Jura bij een locale dealer op de hoek gekocht, veel te duur.
De tweede heb ik daar niet meer gekocht. ook voor onderhoud heb ik een goedkopere Jura service reperateur gezocht.
Als je de Jura gewoon goed bijhoudt en af en toe wegbrengt volgens de onderhoud instructie dan blijft alles gewoon goed gaan.
Inmiddels heb ik zoveel ervaring dat ik ze zelf uit elkaar haal en schoonmaak, dat is ook helemaal niet moeilijk.
uit duitsland halen zou ik denk ik niet zo gauw doen of het moet wel heel veel schelen
succes!
8Het scheelt met duitsland toch een eurootje of 60.
Ik kan het bij een collega laten bezorgen, dus verzendkosten zijn niet extreem
Ik kan het bij een collega laten bezorgen, dus verzendkosten zijn niet extreem
9Heb je Beginnerssectie al goed doorgelezen en de Zoekfunctie gebruikt?ruspek schreef:
Aangezien dit een forum is over koffie, en alle aanverwante zaken (dus ook volautomatische espressomachines) dacht ik dat ik binnen dit forum dus een goede kans had op een goed antwoord. Voorak omdat ik vast niet de enige ben die deze vraag zal hebben (gehad)[/i]
Je doet in de laatste zin een aanname maar deze schijn je nog niet gestaafd te hebben.
10Maar daarbij vervalt dus wel je garantie.otje schreef: Inmiddels heb ik zoveel ervaring dat ik ze zelf uit elkaar haal en schoonmaak, dat is ook helemaal niet moeilijk.
Het niet mogen openen van Jura's blijft het grote manco.
Voor de rest zijn ze technisch ook niet veel anders dan de overige machines uit dezelfde fabriek. Je betaald (te) veel voor de naam en krijgt de beperkingen op de koop toe...
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30