Re: Thermostabiliteit pompei

11
Mensen die zich enorme verschillen voorstellen tussen het water uit de boiler en het water dat er van buiten "vers" doorheen stroomt, realiseren zich niet dat ze bij het opstomen van hun melk intussen wel stoom van het sterk te vermijden boilerblubber gebruiken, zonder dat ze daar enige maakhinder van ondervinden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

12
fransg schreef:Mensen die zich enorme verschillen voorstellen tussen het water uit de boiler en het water dat er van buiten "vers" doorheen stroomt, realiseren zich niet dat ze bij het opstomen van hun melk intussen wel stoom van het sterk te vermijden boilerblubber gebruiken, zonder dat ze daar enige maakhinder van ondervinden.
In mijn boiler geen blubber, met het "stomen" gebruik je stoom en dat is een redelijk schone substantie, die hoeveelheid water wat in de melk wordt opgelost is zeer gering in tegenstelling tot het het zetten van een Espresso waar je het water redelijk diep uit de boiler zuigt, althans bij een Dipper-systeem als je dan er ook nog een Cappuccino van vervaardigd zal het in jouw optiek wel helemaal niet meer te zuipen zijn, blijft toch het systeem met de HX vele malen minder belastend te zijn.

Frans toch! ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

13
en stoom is waterdamp...de metalen verdampen niet...dus die stoom is 'zuiver'...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

15
cremalover schreef:Gelukkig laat ik mijn boilertje elke avond leeg lopen. :lol:
Je zal een van de weinigen zijn, doe je de machine daarbij ook even kantelen om er van vergewist te zijn dat je echt alles hebt en dan gelijk even doorspoelen? 8-)

17
cremalover schreef:de aflaataansluiting zit zeer.diep.
daarna met kraan open een halve liter erin dat gelijk wegloopt.
de kraan was voor mij een vereiste. was anders nooit aaan een dipper begonnen.
Ben voor m'n 2 groeps Bezerra nog even aan het kijken hoe ik dit kan aanpakken ivm de stalling van de kar die in de winter in een onverwarmde ruimte staat gestald en ben niet van plan met deze ook heen en weer te gaan slepen, dan blijft de Fiore lekker in de keuken staan.

Er is wel een aansluiting bij de onderkant van het peilglas en die loopt zelfs door het front heen, deze zit volgens mij dicht gesoldeerd er zat ook een dop op, een aftapkraan moet daar geen probleem worden.