heeft het zin om deze Electra nieuw leven in te blazen?

1
De Electra is al wat ouder.
Ik heb 'm zo'n 25 jaar geleden op non actief gesteld omdat er in het koper leidingwerk lekkage ontstond.
Inmiddels drink ik koffie via de Magimix Nespresso.
Daar was ik wel tevreden over totdat ik de verhalen op deze site ging lezen.
Ik mag nog een jaar werken, dan moet ik stoppen.
Ik denk erover om dan weer meer tijd aan mijn oude hobby, koffie drinken, te gaan besteden.
Dat zou kunnen door het herstellen van de Electra. Maar is dat zinvol. Of is het verstandiger of te gaan investeren in een nieuw apparaat.
Kortom: hoe moet ik de kwaliteit van de Electra beoordelen in relatie tot b.v. een Rancilio Silvia of Quickmill.

Re: heeft het zin om deze Electra nieuw leven in te blazen?

5
Ik mag nog een jaar werken, dan moet ik stoppen.
Ik denk erover om dan weer meer tijd aan mijn oude hobby, koffie drinken, te gaan besteden.
Deze twee zinnen heb ik meermalen gelezen, en het ging van :shock: en :? via :) naar :D !!

Briljant gezegd Anneke! Wát een vooruitzicht. En nog mooier eigenlijk..... je kunt stiekem al beginnen met (meer) koffie drinken... ssttt, blijft tussen ons hoor ;)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Re: heeft het zin om deze Electra nieuw leven in te blazen?

8
Anneke1949 schreef:Kortom: hoe moet ik de kwaliteit van de Electra beoordelen in relatie tot b.v. een Rancilio Silvia of Quickmill.
Als het gaat om smaak dan heeft de elektra dan wint de elektra met gemak.
Peter heeft die van mij ook helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet inclusief pakkingen op maat en verhelpen van lekkage.
Nieuwe veer er in is ook geen overbodige luxe.
Ik vind het puur op smaak de beste maar zeker niet de makkelijkste machine die ik ooit gehad heb.
En fantastisch ding voor micro foam.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs