Re: heeft het zin om deze Electra nieuw leven in te blazen?

15
Ik kan me voorstellen dat je er geen zin in hebt om hier veel werk in te steken. Maar het ding moet toch wel te repareren zijn? Als het niet een afdichting is maar een breukje, zelfs dan is het aan te pakken. Onlangs heeft Turboyeast nog een heel verslag van iets dergelijks gedaan, wat zelfs een stuk gecompliceerder was.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

16
Hij is op zichzelf eenvoudig te repareren. Er zit bijna niets in. En als je een kraan kunt monteren, dan kun je ook deze Electra uit en in elkaar schroeven (mooi verhaal trouwens van Turboyeast).
De vraag is echter of dat de koffie oplevert die ik wil.
De Electra schuimt fantastisch de melk op, maar de kwaliteit van de koffie is minder betrouwbaar.
Uit reviews leid Ik af dat b.v. de Silvia dat beter doet.

17
Denk dat je koffie uit de electra veel lekkerder zal zijn als een Silvia. Beide hebben hun nukken, maar als je ze onder controle hebt is de electra echt beter. Heb zelf die groep ook op een van mijn machines en kan je vertellen dat je erg goede espresso's kunt tappen.

Zonde om dat ding niet te restaureren. Kun je nog jaren heerlijke koffie's uit halen!
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

18
De Electra schuimt fantastisch de melk op, maar de kwaliteit van de koffie is minder betrouwbaar.
Uit reviews leid Ik af dat b.v. de Silvia dat beter doet
.
Goh, ik heb dat nu precies andersom: de Silvia heeft haar nukken, en met de Electra moet je èrg lekkere espresso kunnen zetten?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder