Re: simon levelt utrecht

2
Over die Corleone ben ikzelf wat minder te spreken (ik meen ook erg veel robusta, iets van 60%?), maar ik heb hier in Groningen ook wel eens een erg lekkere Java bij SL gekregen. Je kan ze kennelijk niet over één kam scheren.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: simon levelt utrecht

6
Joep schreef:Levelt gebruikt toch van die grote silo's waar ze de bonen uit 'tappen'?
Hoe weten ze dan de branddatum?
De silo's worden gevuld met kilozakken waar wel een branddatum op staat. Bij de Simon Levelt in Alphen aan den Rijn krijg ik, de enkele keren dat ik omhoog zit qua bonen, vaak koffie uit een nieuwe zak die vervolgens weer in de silo gaat. Dan weet ik in ieder geval dat de bonen vers zijn. Als de doorloopsnelheid een beetje hoog is en de eigenaar het verbruik goed in kan schatten dan kun je daar best verse bonen krijgen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer