Ben een beetje aan het klooien geweest met mijn pre infusie instelling.
Is wel opvallend wat verandering daarin met het shot doet.
Andere doorloop en ook andere smaak.
Re: pre infusie shotkwaliteit
2Die P.I. doe je toch zelf?
Bij mij althans met die ouwe meid ( Fiore ) als ik de hendel naar beneden haal begint de P.I. op leidingdruk, als deze dan echt begint te druppelen en kort daarop te vloeien gaat de hendel naar boven en dan komt de echte zetting goed op gang, heel af en toe ben ik wat anders aan het doen door afleiding en dan gaat het geheel op leidingdruk, "Slowcoffee"
het gaat wel alleen voor de smaak hoef je het niet te doen, maar dat jij ook al eerder beleefd.
De Pre-infusie is die bij jou regelbaar en hoe?
Bij mij althans met die ouwe meid ( Fiore ) als ik de hendel naar beneden haal begint de P.I. op leidingdruk, als deze dan echt begint te druppelen en kort daarop te vloeien gaat de hendel naar boven en dan komt de echte zetting goed op gang, heel af en toe ben ik wat anders aan het doen door afleiding en dan gaat het geheel op leidingdruk, "Slowcoffee"
De Pre-infusie is die bij jou regelbaar en hoe?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3http://m.youtube.com/watch?v=eqcvMtYHpBA
Mijn pompei is feitelijk dezelfede machine.uiteraard geen hx.
Ik kan het moment van pre infusie instellen met hendel die de inlaatklep bedient.
Hoe dit het shot beinvloedt is me nog niet helemaal duidelijk.
Mijn pompei is feitelijk dezelfede machine.uiteraard geen hx.
Ik kan het moment van pre infusie instellen met hendel die de inlaatklep bedient.
Hoe dit het shot beinvloedt is me nog niet helemaal duidelijk.
4Misschien kan je wat specifieker zijn over wat er precies verandert wanneer je wat doet?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder