Re: nieuwe aanschaf

5
En een vuurtje.

Ik wwil het weten....Wat doe je dan precies om er zo een lekkere bak uit te halen? Ik heb er ook 1 liggen, dan zal ik die ook weer eens even tevoorschijn halen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

6
bobbee schreef:En een vuurtje.

Ik wwil het weten....Wat doe je dan precies om er zo een lekkere bak uit te halen? Ik heb er ook 1 liggen, dan zal ik die ook weer eens even tevoorschijn halen.
Euhhh.... :(
Simpel.
Malen,water in de waterkoker,waterhouder vullen met heet water zodat die heet is.
Water uit waterkoker erin,malen,tot de rand afstrijken, op warmhoudplaatje en gas open.
Voor dat hij begint te pruttelen zet ik hem in een bak met lauw water zodat hij afkoelt.
In kop,beetje suiker en melk en heerlijk bij een boterham. :mrgreen:

7
cremalover schreef: Euhhh.... :(
Simpel.
Malen,water in de waterkoker,waterhouder vullen met heet water zodat die heet is.
Water uit waterkoker erin,malen,tot de rand afstrijken, op warmhoudplaatje en gas open.
Voor dat hij begint te pruttelen zet ik hem in een bak met lauw water zodat hij afkoelt.
In kop,beetje suiker en melk en heerlijk bij een boterham. :mrgreen:
Thanks, ik zal het morgen even uutproberen. Aeropress vind ik ook altijd specifiek bij een boterham heerlijk. :)
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

8
Mokapot zet inderdaad best goede koffie zolang je maar eerst het water kookt. Gebruik ze altijd op de camping en bevalt dan goed. Ben ooit begonnen met een mokapot en zasenhaus handmaler voordat ik over ging op het echte werk. Overtreft in ieder geval de meeste volautomaten en koffie uit de horeca.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

10
Niks mis met vuur. Blij dat we hier op gas koken en niet elektra. Op de camping ook minder handig als je geen stroom hebt. Zie het probleem niet van vuur. Zet ook elke dag filterkoffie met de hario buono op het vuur. Die elektrische dingen gaan over het algemeen snel stuk en kosten vele malen meer.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer