specs: http://solitaire.turnpages.nl/pdf/pagina.117.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Al eerder was er een draadje over deze machine waarin de verschillen met de Speziale S1 duidelijk werden gemaakt. zie ook viewtopic.php?f=12&t=483&p=3196&hilit=solitaire#p3196" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu kan ik natuurlijk wel gebruikers revieuws aanhouden van die S1 maar iets zegt me toch dat 't verschillende apparaten zijn.
Zo zie ik in de specs van Bosch slechts een boiler van .45 liter.
Ik begrijp dat de boiler zorgt voor heet water uitgifte voor espresso en de stoom, is die .45 liter dan niet minimaal of kloppen de specs niet? (die S1 heeft een aanzienlijk grotere boiler)
De machine zelf (solitaire Intermezzo 20 plus) gaat rechtstreeks op de waterleiding, word geleverd met anti kalk setje, de bijbehorende intermezzo maler, dynamometrische stamper, alle opties eigenlijk die er maar bij kunnen.
De originele catalogusprijs kwam daarmee "ooit" op meer dan 3000€.
Winkelprijs zal wel ergens rond de 2000€ zijn geweest.
Nu is de set inmiddels te koop voor ruim onder de 1000€, 't zal best waar voor 't geld zijn maar ergens was ik (vroeger) verliefd geworden op die machines met knopjes, slangetjes, buisjes etc.
De echte espresso machines dus, liefst één die je handmatig moet persen....
(ik hecht waarde aan dit soort rituelen
M'n argumenten om voor dit apparaat te kiezen:
Past bij de keuken, alles is al in Bosch Solitaire Proffesional uitgevoerd.
Prijs lijkt me prima, zeker met al die accesoires.
Service "lijkt" me niets mis mee, ik ben niet zo'n doe 't zelver(zelf een machine upgraden is dan ook niet m'n ding).
Maar goed, heeft er iemand een mening over dit apparaat, ervaringen nog beter en de uiteindelijke vraag is... kan ik met dit apparaat m'n expresso net zo maken als met bijvoorbeeld een domobar, of een ander apparaat?
Alvast bedankt voor de meningen allemaal!!