Quick Mill monza deluxe

1
Geachte lezers,

Onlangs heb ik een verkoopwagen gekocht met daarin een nog nooit gebruikte Quick Mill monza deluxe 05008, het lijkt me een prima machine maar ik twijfel of ik hem zelf moet houden of wellicht zal verkopen.
Het betreft een volautomatische machine.
Zijn er op dit forum kenners aanwezig van het merk of zelfs deze machine.

De ene zegt top off the bill, de ander zegt rommel. Wie kan mij helpen...?

Bij voorbaat dank,

Gijsvc

Re: Quick Mill monza deluxe

5
Gijsvc schreef:Geachte lezers,
Onlangs heb ik een verkoopwagen gekocht
De ene zegt top off the bill, de ander zegt rommel. Wie kan mij helpen...?
Bij voorbaat dank,
Gijsvc
Ik heb een Verkoopwagen en zeg je dat het in elk geval geen T.O.D.B. is, als je het als service artikel wilt gebruiken en dus zo af en toe een "bakkie" wil maken omdat het warm is OKÉ, maar anders als je serieus koffie wilt gaan maken, moet je toch ernstig omzien naar een andere machine.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

6
bobbee schreef:Ik denk voor de meeste kenners rommel
Wat een negativiteit weer?

Ik denk dat deze machine een heel aardige espresso kan zetten. De specs zijn iig wat we ook de beginners aanraden: de basis is een molen met 64mm platte schijven.
Verder een volledig RVS zetgroep die (zoals de Strega) elektrisch op temperatuur wordt gehouden.
Naar mijn idee is de zetgroep ondergeschikt aan de maler overigens, dus verwacht ik er best wat van.

Mits goed afgesteld natuurlijk, maar dat geldt voor iedere setup. ;)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

8
Mja, als je dat (voor)oordeel had over de eerstvolgende Jura doos, dan begrijp ik het. Die apparaten zijn grotendeels hetzelfde mede doordat ze allemaal dezelfde kleine conische malertjes gebruiken.

Is er dan eens een apparaat waarbij dit punt effectief aangepakt is en ook de grootste andere klacht (plastic) en dan wordt hij zonder ooit iets mee gedaan te hebben al afgeschoten als "voor de meeste kenners rommel".
:?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

9
R&B schreef:
bobbee schreef:Ik denk voor de meeste kenners rommel
Wat een negativiteit weer?

Ik denk dat deze machine een heel aardige espresso kan zetten. De specs zijn iig wat we ook de beginners aanraden: de basis is een molen met 64mm platte schijven.
Verder een volledig RVS zetgroep die (zoals de Strega) elektrisch op temperatuur wordt gehouden.
Naar mijn idee is de zetgroep ondergeschikt aan de maler overigens, dus verwacht ik er best wat van.

Mits goed afgesteld natuurlijk, maar dat geldt voor iedere setup. ;)
Als het afstellen voor de meesten onder ons al een crime blijkt te zijn zal er van regelmatig afstellen al naar gelang temperatuur, luchtdruk en luchtvochtigheid en versheid van de bonen etc, zal er zeker bij de vol-automaat gebruikers niet veel van terechtkomen, en dat is mijn meestal niet zo bescheiden mening. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.