Re: We gaan allemaal dood aan het lood.

15
mijn duits is niet zo goed / niet het geduld om dit artikel echt door te lezen...maar waar zit dat lood in de machine dan in? Het is toch vooral rvs??

En in vergelijking tot de pad machines, wat wordt er daaraan toegevoegd om crema en dat soort dingen voor elkaar te krijgen...?
| Profitec Pro 800| niche zero|v60 | aeropress |1zpresso x-pro s | Genecafe

17
mloes schreef:maar waar zit dat lood in de machine dan in? Het is toch vooral rvs??
wat ik ervan begreep is dat het de las/soldeernaden zouden kunnen zijn, als daar goedkoper materiaal is gebruikt, en ook zou het kunnen zijn dat het water erg lang in de boiler heeft kunnen staan, waardoor de loodwaarden zo hoog werden dat het bijna vergelijkbaar is met het loodgehalte in gewone bladspinazie of verse vis.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

19
mloes schreef:mijn duits is niet zo goed / niet het geduld om dit artikel echt door te lezen...maar waar zit dat lood in de machine dan in? Het is toch vooral rvs??

En in vergelijking tot de pad machines, wat wordt er daaraan toegevoegd om crema en dat soort dingen voor elkaar te krijgen...?
Schuimmakers.En natuurlijk kleurstoffen voor het echte bruine koffiekleurtje.Gebruiken ze die in de petmachines niet? :lol:

20
Heb in de apotheek een Izzo Linea serving machine staan.
Daar komt met een ESE best een aardig shot uit.
Gewoon espresso fijn gemalen koffie in papiertje verpakt in alu.
Heb meestal Domingo van Sebastiaan.
Geeft gewoon 25 cc in pakweg 25 sec. en best goede crema.
Shotjes zijn wat dunner en minder vet.
Stukken beter dan Nespresso of een volautomaat in ieder geval.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs