Quickmill icm illykoffie

1
Ik heb ongeveer een halfjaar geleden een Quickmill 3000 aangeschaft. Ik gebruik gemalen koffie van illy. Het zetten van een espresso ben ik tevreden over. Regelmatig krijg ik bezoek die de espresso minder kan waarderen en meer verlangt naar een 'gewoon' kopje koffie. Heeft iemand enkele tips om dit met het apparaat voorelkaar te krijgen?

Re: Quickmill icm illykoffie

2
Heiligt het middel het doel...?

Ik zou een lekker ouderwets filterkoffietje voor die gasten zetten.
Of een Senseo-apparaat voor erbij.

Het ligt dus niet aan je machine (zeker niet!), en op zich ook niet aan je koffie (al zou ik dan verse bonen van Illy nemen, maar dan moet jij weer een maler nemen..).
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

3
Ik heb ongeveer een halfjaar geleden een Krups tosti ijzer aangeschaft. Ik gebruik albert heijn tijgerbrood, de extra belegen zaanlander, schwarzwalder schinken en de goedkoopste sambal. Soms maak ik zelfs een tosti banaan hagelslag, dan gebruik ik de bananen die dan het goedkoopst zijn en de albert heijn huismerk hagelslag. Het maken van een tosti ben ik tevreden over. Regelmatig krijg ik bezoek die de tosties minder kan waarderen en meer verlangt naar een pannenkoek. Heeft iemand enkele tips om dit met het apparaat voorelkaar te krijgen?
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

6
Ik moet tegenwoordig voor mijn vriendin ook vaak Americano's maken. Het (cappuccino-)kopje voor 3/4 vullen met heet water en daar dan 1 espresso bovenop zetten, klaar!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

10
Ja is oprecht lekker. Banaan en chocola is een redelijk klassieke combinatie toch?

Maar nog even voor de TS, fix een opgietfiltertje. Je kan een goedkope kopen bij de blokker, maar daar word je niet blij van omdat het een plastic frommelding is. Een Hario V60/Kalita Wave wel. Kun je daar filterkoffie mee zetten. Lekkerder dan een lungo.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit