Na aanschaf van de Rancillio Sylvia ga ik waarschijnlijk snel over tot de aanschaf van een maler.
De tips voor een goede maler zijn de Mazzler, Compak en de Macap, aldus de reactie op dit forum.
Voor het ' mooie' denk ik ook aan een Rancillio Rocky. Kan iemand mij zeggen of dit tevens een goeie optie zou zijn ?
Mvg,
Joost
Re: Rancilio Rocky
2De Rocky is eigenlijk een beetje een klassieker, en een prima instap-molen. Echter: hij is ongeveer even duur als zo'n Macap of een Compak, en die staan toch wel weer een klasse hoger. Ga maar na: Rocky heeft 50mm schijven en een motor van 140W, terwijl de twee anderen 58mm schijven hebben en een 250W motor. En 8mm verschil lijkt niet veel, maar het scheelt aanzienlijk (was het oppervlak van de schijven niet bijna 40% groter?). Bij molens geldt toch: groter is beter!
Van deze drie zou ik zelf dan die Macap nemen ( is wellicht juist wel mooi, dat contrast van die vierkante Silvia en die ronde Macap), ik had je in een eerdere post al een linkje gegeven, toch?.
En ik benadruk het nog maar eens: de molen is zéér belangrijk, koop daar de beste die je je kan veroorloven.
Van deze drie zou ik zelf dan die Macap nemen ( is wellicht juist wel mooi, dat contrast van die vierkante Silvia en die ronde Macap), ik had je in een eerdere post al een linkje gegeven, toch?.
En ik benadruk het nog maar eens: de molen is zéér belangrijk, koop daar de beste die je je kan veroorloven.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder