SCACE meting, "puck" gaat van 94 naar 93ºC, groep van 91 naar 93ºC :
Dat is gemeten na een poos idle time. De groep koelt daarna wat af en volgende extracties hebben wel vergelijkbare vorm, van groep en puck in elkaars buurt maar over het geheel lager. Ik heb de p-stat een stuk hoger gezet en een espresso gemaakt met de probe in de puck. Deze was erg lekker trouwens. Daarna warmde de groep verder op naar 96ºC dus ik moet nog zien of dat een goeie waarde is voor verder werken of dat ik de P-stat eerst weer wat lager zet voor ik verder meet.
De onderstaande meting spreek met de toelichting erin voor zichzelf. Er zit wel een klein 'dalletje' in de meting tijdens de extractie, maar ik denk eerder aan een kleine storing die door de "smoothing" van Artisan zo wordt weergegeven.
Ook hier lopen de gemeten waarden aan de groep en in de puck redelijk in de pas, een graad Celsius verschil. Als dat zo consistent blijkt te zijn, is het niet zo nodig een probe diep in de groep te steken waar deze mogelijk ook zelf invloed heeft op de flow van het water uit de thermosifon naar de puck.