Re: Fracino Roastilino

104
superkort clipje van een branding voor een vriend van me.

ik heb een van de probes in de uitstroom van de rook/damp gehangen, had nu eenmaal toch een probe over om nog iets te meten.

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

106
Beste Frans,

Je temperatuurmetingen werken erg aanstekelijk. En ik beleef erg veel plezier aan je posts!
Ik ben erg benieuwd naar de logger die je gebruikt. Ik geprobeerd te zoeken maar ik kan geen post vinden waar dat in staat.
De artisan software heb ik al gevonden. Ik wil de logger ook aansluiten op een Mac.

Groet,

Jan
|| Rocket Giotto Evo V2 met Eric's E61 | Aeropress | Hario V60 | Mazzer Major mod | Custom Tije's schudbrander ||

107
Hoi Jan,

Leuk!! Laat ons hier weten hoe het straks bij jou gaat met die metingen.

Ik heb de probe die in de bonen zit, aangesloten op een Amprobe TMD-56 logger, en die weer via USB aan m'n Mac waar Artisan op draait.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

108
Afbeelding

Nieuwe branding vandaag, iets langer rond 150ºC gebleven dan gisteren (lichtgrijze lijn is de log van gisteren die ik op de achtergrond heb geladen), daarna iets sneller opgewarmd tot aan het eindpunt waar ik gisteren stopte en dan nog bijna 30 seconden doorgegaan.

110
Guatemala bonen gebrand. Doordat ik de luchtinstroom een beetje regelde, gericht op het wel in beweging houden van de bonen maar niet zo sterk dat ze en masse gaan 'stuiteren', bleef de temperatuur van de bonen in de droogfase bijvoorbeeld strak op hetzelfde niveau en was er ook bovenin de brander veel minder schommeling aan temperatuur.

Misschien uiteindelijk deze bonen iets te hard gebrand, we zullen het zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding