Hallo vrienden,
Ik heb een jaartje de BZ10 in huis en ben zeer tevreden. Vandaag echter ging de manometernaald trillen bij het zetten van een espresso. Wat ik ook deed, het bleef hetzelfde. Normaal staat hij strak op de 10 bar. Iemand enig idee???
Re: trillende manometernaald
2Het is nu dus dat het je voor de eerste keer opviel?
Er zit toch een Dr. Bibber pomp in zo'n ding, nou die trillen.
Misschien had die daar op 12 bar geen last van.
Er zit toch een Dr. Bibber pomp in zo'n ding, nou die trillen.
Misschien had die daar op 12 bar geen last van.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
3Uuuhhhh... tenzij ik psychotisch aan het worden ben. Maar eh... hij stond altijd stil bij het zetten...
4Heb nog even wat filmpjes op youtube gecheckt maar ook daar staat de naald kaarsrecht, zoals dat ooit bij mij ook was. iemand??
5Ik heb hier wel eens van gehoord; ik meen me te herinneren dat dit werd veroorzaakt door een vuile OPV. De OPV is een soort 'driesplitsing' in je water toe- en afvoer: bij een druk onder de (ingestelde) 10bar gaat al het water naar je zetgroep, bij een druk boven de (ingestelde) 10bar gaat het ventiel deels open (de druk duwt een veer in) waardoor een deel van het water terug wordt geleid naar je waterreservoir (dit is zo omdat een vibratiepomp altijd de maximale druk levert, b.v. 15bar, en dit is te veel voor espresso - de overige 5 bar voer je af door een deel van het water terug te voeren naar je waterreservoir).
Volgens mij kan een vervuilde veer (b.v. kalk?) die trillende manometer veroorzaken.
Volgens mij kan een vervuilde veer (b.v. kalk?) die trillende manometer veroorzaken.