Stoompijpje zit los Expobar Brewtus

1
Van mijn Expobar Brewtus zit het stoompijpje aan de losse kant. Het gaat om het gedeelte wat aan het apparaat vast zit. Als ik de bout daar vast aandraai dan merk ik dat er aan de achterkant iets moet zitten wat tegen gehouden moet worden. Alleen kan ik daar niet bij komen. Onder de deksel is alles afgeschermd. Moet ik dan alle schroeven los maken om er bij te kunnen komen?

Afbeelding
Profitec Pro 800 / Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Re: Stoompijpje zit los Expobar Brewtus

2
Als er aan de achterkant iets mee aan het draaien is en je kunt er niet bij dan zul je inderdaad iets los moeten schroeven om er wel bij te kunnen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

4
Heb je zelf überhaupt wel gekeken. Bij elke espressomachine kan de bovenplaat gewoon los en kun je in de machine kijken. Even 10 seconde googlen en je hebt het antwoord (http://www.wholelattelove.com/support_d ... 1-2009.pdf).
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

5
Als je intern iets moet vastdraaien, dan lijkt het me een open deur dat je iets van de behuizing moet losmaken. Dus het korte antwoord is: ja, je moet iets losschroeven.

Maar je bedoelt vast: wat moet ik losschroeven, en wat niet? Tsja, dat is voor diegenen die geen Brewtus hebben ook raden, dus google kan je hier misschien beter bij helpen met een handleiding. Maar over het algemeen: kijk even goed waar precies schroeven zitten, probeer te bedenken welke schroef wat vasthoudt. De metalen behuizing er af halen lijkt me ècht geen rocket science, en volgens mij kan er niet veel mis gaan als je voorzichtig te werk gaat. Vraag desnoods een bekende (die technisch onderlegd is) even mee te kijken.
Intern moet je absoluut niet 'zomaar wat proberen', extern kan er niet zo heel veel mis gaan lijkt me.

6
Hartelijk dank voor de uitvoerige uitleg en bijlage. Deze heb ik niet kunnen vinden namelijk.
De behuizing is gemonteerd met kruiskop schroeven en ik zag ook kleine parkertjes zitten. Ik neem aan dat ik deze met rust moet laten.

Nogmaals bedankt!
Profitec Pro 800 / Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

7
Ik zou -zonder de machine gezien te hebben- niet durven zeggen welke schroeven je wel en niet los hoeft te draaien. Doorgaans hebben verschillende soorten schroeven wel een verschillende functie (maw: ze houden verschillende onderdelen vast). Het kan dus best zijn dat je alleen de kruiskoppen moet losdraaien.