Isomac Venus groepshoofd scheef

1
Hi!

Ik heb onlangs een Isomac Venus gekocht (tweedehands). Hij was behoorlijk smerig, dus ik heb de groepsring, douche en het waterfilter in de waterbak vervangen. Daarnaast ontkalkt, gebackflusht en accessoires schoongemaakt met Cafiza.

Inmiddels krijg ik er een redelijk bakje uit. Ik ben nog aan het stoeien met de maalgraad en doorlooptijd. Ik ben er bijna. Gelukkig, want die zure koffie is echt niet te drinken.

Aan mijn portafilter zit een dubbele uitloop. Deze is schoongemaakt, maar aan de binnenkant is hij niet netjes meer. Die ga ik vervangen. Ik heb namelijk een ongelijke uitloop. Nou is dat niet heel gek geloof ik, maar de linkerkant druppelt en soms een dun straaltje koffie, rechts loopt goed door. Komt dat door de uitloop? Een andere theorie is het groepshoofd. Deze staat scheef. Als je voor het apparaat staat dan komt hij rechts verder naar beneden dan links. Zo kreeg ik hem. Kan hij door transport scheef zijn gaan hangen? Kan het kwaad? Het verschil is een halve cm schat ik.

Alvast bedankt!

Re: Isomac Venus groepshoofd scheef

2
Een dubbele uitloop gaat bijna nooit exact gelijk op. Dit is een probleem bij die dingen dus waarschijnlijk is er niks mis met je machine maar gewoon een eigenschap van dat ding.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer