Hallo allemaal,
Mijn Francis Francis X1 is een tijd niet gebruikt. Nu wilde ik deze weer opstarten, en wilde ik met het ontkalkingsproces beginnen, maar helaas komt er geen water meer uit wanneer ik hem door wil laten lopen. Het stoompijpje werkt echter wel goed.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt!
Re: Geen water uit Francis Francis
2Ik denk dat hij stuk is. Of in elk geval dat er iets mis mee is.patries schreef:Mijn Francis Francis X1 is een tijd niet gebruikt [...] maar helaas komt er geen water meer uit
Gezien "een tijd niet gebruikt" lijkt het me minder kostbaar en meer effectief om een nieuwe machine te gaan kopen. Die FF X1 is een leuk klein priegelig ding, maar ook als hij het super doet is het niet makkelijk er lekkers uit te krijgen.
En koop een super goeie maler om mee te beginnen, als je die niet al lang hebt natuurlijk.
En welkom op het forum! Heb je de plek waar je je eigen kunt voorstellen al gevonden? Beginners-topic kan je ook al verder helpen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Re: Geen water uit Francis Francis
3Ik had laatst eenzelfde probleem met een machine. De kans is groot dat je pomp geen water meer kan optrekken uit het reservoir doordat hij ergens binnenin "vuil" is. Dwz, kalkaanslag in je pomp waardoor het mechanisme niet meer goed werkt, je geen water meer kan oppompen, hierdoor komt er automatisch ook geen water meer uit. Gezien de boiler nog wel warm wordt kan je wel prima stomen...
Waarschijnlijk eenvoudig op te lossen, hoef je geen keiharde techneut voor te zijn. Volgende draadje gaat je hierbij goed helpen: http://www.thuisbarista.nl/forum/viewto ... f=3&t=3794
Maar zoals Frans ook al aangeeft, een nieuwe machine kan ook geen kwaad
Waarschijnlijk eenvoudig op te lossen, hoef je geen keiharde techneut voor te zijn. Volgende draadje gaat je hierbij goed helpen: http://www.thuisbarista.nl/forum/viewto ... f=3&t=3794
Maar zoals Frans ook al aangeeft, een nieuwe machine kan ook geen kwaad
ACS Vesuvius - Mythos One - veel liefde