Caffe Sotto

1
Met de Caffé Sotto wordt koffie zetten zo speciaal als een scheikundeproef. Bedacht door oud-volleyballer Mike van de Goor. ( :shock: )

Gebeurt niet vaak dat we een mail krijgen van een winnaar van een gouden medaille op de Olympische Spelen. Vrijdag mailde Mike van de Goor ons het persbericht van zijn nieuwe koffie-apparaat: Caffe Sotto. Een opvallend product met een houten plaat, waar een metalen boiler en een glazen kan boven hangen. Volgens van de Goor is de koffie-apparaat afgelopen week gepresenteerd op een horecabeurs in Antwerpen. ( :| )

Kijken naar je koffie

Dit is duidelijk een apparaat voor de echte koffiegeeks. Het vergt wat moeite: draaien aan kraantjes, aansteken van een vlammetje, etcetera. Je ziet op een metertje de temperatuur. Het lijkt wel alsof je bezig bent met een experiment in een laboratorium. Van de Goor omschrijft het als een 'samenspel van Italiaanse componenten, mooie materialen, Nederlands vakmanschap en een inspirerende zetmethode. Grotendeels met de hand vervaardigd en gebruikmakend van eenvoudige natuurwetten'. ( :? )

Caffee Sotto kost vanaf 795 euro. Er is keuze uit verschillende soorten hout en opties voor geborsteld mat of gepolijst hoogglans metaal. Hieronder een filmpje van hoe hij werkt:

http://vimeo.com/88137130 ( :P )
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Re: Caffe Sotto

2
Weinig nieuws onder de zon. :o
Die voetballertjes denken steeds dat ze het wiel hebben uitgevonden, hij heeft zo'n klein brandblussertje als inspiratie en de rest van de onderstaande foto, goh wat een innovatief product. :?

Afbeelding

*800* :(
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

3
Ik vind het ook wel erg veel geld. En lastig te reinigen, lijkt me.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Ziet eruit als iemand die idd de bijna 200 jaar oude balans syphon coffee maker dinges heeft geprobeerd na te maken met doe-het-zelf artikelen. Scheikundeflesje(nauwelijks in te roeren wat zo te zien wel nodig is), ijzeren bidon en wat onderdelen van een defecte espressomachine (kranen en portafilter uitloop).

Heel jammer dit. 800 euro..
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60