Isomac Amica problemen met de druk

1
Goedemiddag,

Ik ben nieuw hier op het forum en zit met een probleem.
Na eerst een Isomac Venus te hebben gekocht, ben ik nu overgestapt naar een Isomac Amica (Zaffiro). Deze machine deed het prima, tot dat ik besloot deze te gaan ontkalken. Nu heb ik geen druk meer, de meter slaat niet uit, ook niet bij het Backflushen. De machine wordt wel warm en geeft ook warmwater af, mij viel ook op dat nu bij het Backflushen er water uit het tweede slangetje in het waterreservoir loopt. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Met vriendelijke groet,
Franco

Re: Isomac Amica problemen met de druk

2
Hoe heb je ontkalkt, waarmee en wat was de aanleiding daarvoor?

Wanneer deze machines zomaar ineens zuur te verwerken krijgen, kan het zo zijn dat de voeler in de boiler niet meer kan waarnemen wat de waterstand is, en ook kunnen stukjes kalk loslaten en op onverwachte plekken in de machine voor verstoppingen zorgen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

3
Hoi, bedankt voor jouw snelle reactie.

Ik heb snelontkalker gebruikt, maar niet op de juiste manier, heb nu op aanwijzingen van Peter (KAfko) de juiste methode gehanteerd, maar het resultaat is nog steeds hetzelfde, geen druk op de zetgroep. Ook geeft de drukmeter niets aan. Als ik ga backflushen, zie ik dat er direct water terugstroomt naar het reservoir. Is dit probleem op te lossen?

Groeten Franco

4
Uitstekend dat je al contact hebt gelegd met Peter. Ik weet er niet zo heel veel van, vergeleken met vele anderen op het forum en al helemaal vergeleken met Peter. Misschien moet je er toch even mee naar hem, of je moet er lol ik hebben de diverse onderdelen eens goed uit elkaar te halen en schoon te maken / borstelen et cetera. Als een klein kanaaltje eenmaal verstopt is geraakt met losgekomen kalkgruis, krijg je juist daar niet makkelijk die ontkalker in. Zo'n bezoekje aan kafko is altijd leerzaam, ik ga d'r toevallig zelf morgen weer eens heen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
Dat zou ik het liefst ook doen, maar woon in Hengelo en dat is toch snel een 1 1/2 rijden.
Wel lullig dat ik dit weekend van zondag op maandag op 5 minuten van hem af zit, maar dan zou die wel gesloten zijn. Wel vind ik het leuk om zelf wat te sleutelen, maar dan wel gericht. Nu weet ik niet waar ik naar moet zoeken. Lees veel over een OPV een soort drukregelaar, magelijk dat die nu kuren heeft.

Groeten Franco

6
Zou zeggen of stuk OPV (zit aan tweede slang naar reservoir tussen pomp en boiler) die te bij te lage druk water weg laat stromen of een verstopping waardoor er druk opbouwt ergens v'o'or de groep (voor de drukmeter zou dat in dat geval moeten zijn, aangezien die niet aanslaat en de drukmeter zit in de boiler lijkt me, dus verstopping nog voor de boiler dan?).

8
fransg schreef:
Franco schreef:Dat zou ik het liefst ook doen, maar woon in Hengelo en dat is toch snel een 1 1/2 rijden.
Ik rijd morgen ruim twee uur heen (en terug), dus dat valt voor jou al enorm mee!
Das ook toevallig, ik niet.

Doe hem maar de groeten van een Fan. :)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

10
Ik zou Peter toch eens vragen of hij met Pasen niet even de tijd heeft om naar je machine kan kijken. Wie weet, zijn service gaat namelijk erg ver.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder