Re: Isomac Amica problemen met de druk

11
Ik heb eerst nog telefonisch contact met hem, maar zou een optie kunnen zijn.
Zit dit weekend op 15 minuten rij afstand van zijn adres. Maar ik wil het eigenlijk eerst zelf eens proberen op te lossen, weet niemand hier een mogelijke oplossing voor? Ik heb ook nog een Isomac Venus, die heeft hetzelfde kwaal.

Groeten Franco

12
Peter bevestigd wat ik ook al vermoedde en de verkeerde ontkalkingswijze houd in dat er zeer waarschijnlijk verstopping door brokjes kalk optreed. Tja en dan heb je 2x zoveel werk, het ware beter geweest dit forum vooraf te raadplegen, maar dat is nu crying over spilled milk.

Maakt het pompje wel geluid? Ik zou eerst het slangetje na de pomp even loshalen om te zien of de verstopping daar zit.
Ook het 3-wegventiel is daarvoor een goede kandidaat.
Verder een goede kans dat ook je kranen van stoom en water verstopt raken.
En zoals al gemeld kan ook je wateraanvoer geblokkeerd zijn.

Het is in de toekomst beter je water te ontkalken, harsfilter of filterzakje in de tank te hangen en te voorkomen dat kalk je machine gaat verstoppen.
Je gaat nu een iets steilere leercurve bewandelen. 8-)
Laatst gewijzigd door CarpSafari op do 17 apr 2014, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

17
De OPV zorgt ervoor dat alle druk boven een ingestelde waarde (meestal 9 bar) wordt afgevoerd van je koffiepuck. Je vibratiepomp levert altijd zo'n 15 bar, de OPV houdt dat dus in de hand, zodat er niet meer dan de gewenste druk op je koffie komt.

Het driewegventiel zorgt ervoor dat de druk die op je koffiepuck staat bij het zetten, na de extractie wordt afgevoerd richting lekbak, zodat je veilig je portafilter kan verwijderen zonder dat opeens al die druk (inclusief koffiedrab) vrijkomt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

19
Van wat ik ervan gezien heb zijn het niet heel gecompliceerde gevallen, maar er zijn wel verschillende modellen. Veiligste is dan toch weer: fotootje naar Peter sturen, dan weet hij er wel raad mee.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder