Quickmill 820 problemen (verkopers onwetendheid)

1
Eindelijk mijn quickmill 820 (la messoni), welke volgens de verkoper perfect werkte en goed onderhouden was, kwam vandaag binnen. Nu de maler nog en volgende week oefenen maar! Ik had er al helemaal zin in :)

Helaas blijkt het apparaat ernstig verwaarloosd te zijn en defect ook!! :cry:
Ik ga proberen mijn geld terug te krijgen en het apparaat terug te sturen maar vraag me af of dit gaat lukken...

Wat is er mis? Apparaat wordt goed warm, pomp werkt. Maar er komt alleen water uit het stoompijpje, en deels direct terug in het waterreservoir.

douchescherm was en is ernstig verstopt maar of het nu op zit of niet, geen druppel water van die kant. Bij stomen makt de pomp een ander geluid brom .. brom .. brom ipv constante brrrrrrr geen idee of dat zo hoort.

Wat een teleurstelling zeg :?

Stel het lukt niet om het apparaat terug te sturen, zou het voor een schappelijke prijs te fixen zijn? Ik ben zelf best handig. Hoe krijg ik dan oa een verstop douchescherm schoon, met cafiza?

Zucht.... Tijd voor een kopje koffie met de kalita wave ;)
Laatst gewijzigd door Grimoire op vr 02 mei 2014, 17:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Moccamaster, Wilfa Svart. Quickmill 0930, faema maler.

Re: Quickmill 820 problemen (marktplaats oplichting)

2
Ok, blijkt dus een gevalletje onwetendheid (geen oplichting, dat is dan mijn eerste schrikreactie)
Ik mag het apparaat terugsturen en verkoopster maakt het geld naar me over.

Heb inmiddels wel het apparaat open gehad, en het probleem zit ergens in de stoomkraan. Wel weer wat van geleerd.

Volgens mij hoort bij normaal gebruik geen water terug te lopen in het waterreservoir toch?

Ik zou er een nieuwe stoomkraan in kunnen zetten, en dat is nog eens 55 euro.
Voor de machine heb ik 100 betaald. Verder is het 2 kops bakje behoorlijk gehavend en het portafilter zelf ziet er ook niet zo best uit. Ik zou de boel kunnen proberen te repareren, maar vermoed dat het uiteindelijk kostenefficienter is om deze terug te sturen en een beter onderhouden apparaat van marktplaats te plukken

Re: Quickmill 820 problemen (marktplaats oplichting/onwetend

3
Ik heb het gevoel dat het allemaal minder erg is dan dat Jij denkt, drastische maatregelen als Nieuwe stoomkraan en waarom dan wel/niet?
Natuurlijk hoort er water retour te gaan, zeker als er weinig tot geen water uit de kop komt, maar er is al veel geschreven over dergelijke klachten en op de een of andere manier is dat meestal opgelost ;) :o

Heb je al hier of daar een handleiding bekomen?

dat een PF wat beschadigd is geraakt in het aantal jaren gebruik lijkt me geen probleem en een zeefje hoor je eens in de paar jaren bij thuisgebruik te vervangen, raar maar waar ze Slijten !!

Succes
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Quickmill 820 problemen (marktplaats oplichting/onwetend

4
Dat klinkt wel logisch, de druk moet ergens weg
Maar ook met douche schoongemaakt en gaatjes open komt het meeste van het water terug in de waterbak en amper water uit de douche, en ook met douche verwijderd komt er wat stoom uit, dan een beetje water, maar 85% terug in de waterbak...
Mijn quickmill heeft kuren, als er geen koffie in zit loopt het water gewoon door. Zit er wel koffie in dan druppelt het slechts. Extra ontkalken en demontage/ schoonmaken helpt niet. Iemand een idee van de oorzaak?
Bij mij nog een stapje erger
Je 3 wegklep lekt.
Deze vind je aan de zijkant van de zetgroep.
Dusss

Zat trouwens geen veertje in de holle schroef die de douche op zn plaats houdt...
Maar of dat het kan verklaren?

Ik bedoelde eest stoomkraan maar had even verkeerd gekeken, overdrukventiel (zwart blokje) lijkt niet te werken

Re: Quickmill 820 problemen (verkopers onwetendheid)

6
Grimoire schreef:Machine gaat gewoon terug naar de verkoper. Ik begin net met deze hobby en wil eerst gewoon espresso kunnen maken. Sleutelen aan machines komt verderop in de rit wel denk ik haha
Ik heb een zeer nette la messoni 820 hier op koffiepraat in de verkoop. Prijs is ook wel onderhandelbaar. En de mijne is wel in prima staat, inclusief alles netjes schoon.
Ook overgenomen van een andere liefhebber. Niet goed, geld terug wat mij betreft, omdat ik zeker weet dat het apparaat gewoon prima is.

Is een fijner begin denk ik in de koffiewereld dan meteen een stukke die je moet oplappan :).
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode