Re: En nu....?

21
:cry:
fransg schreef:
cremalover schreef:Ik zie dat jij pas 1,5 jaar bezig bent. Doe maar niet idd. :mrgreen:
Juist als gelouterde grijsaard in de koffie zou je je dan heel bescheiden op kunnen stellen, vol belangstelling naar de jeugdigen, als het ware de Nelson Mandela van de koffiebonen. Dat iedereen wel weet dat je een Hele Grote bent maar dat je zelf doet alsof je dat niet zo door hebt en niet zozeer aan die Grootheid hecht ;-)

Ik weet niet of Bobbee als beginner open staat voor door altruistische motieven ingegeven adviezen van een ervaren rot.
Uit zijn snerende opmering hiervoor kan ik dat niet opmaken.
Maar ik ben altijd bereid om over mijn eigen schaduw heen te stappen.
Soort Mandela met Lucky Luke invloeden zeg masr.
Maar ik waardeer het dat jij mijn kennis en inzichten wel weet te waarderen.

22
Jammer....ik meen wat zei....maar goed, misschien stond het er wat..."grappig"? Mijn gedachtegang was ook van: "Hè? cremalover die hier aan ons vraagt hoe nu verder?" Ik dacht dat je een grap maakte ofzo...
Wat heb ik nou te vertellen aan jou met o.a. al die machine's die je al afgeschreven hebt? Dat is toch ook gewoon zo. Ik wil me juist opstellen als een spons die alle info opzuigt die op mijn pad komt....spongebob. :D Zonder dit forum had ik nooit geweten wat ik nu weet waarvoor dank aan de harde kern alhier! Ik kan nu denk ik ook al een aardig woordje mee lullen... :)
Mijn opmerking was alles behalve snerend bedoeld, bij deze mijn welgemeende excuses.

We zouden misschien een keer kunnen afspreken met zijn allen (bij de Adriaans koffiekar misschien) en dan een beetje bakkeleien, je weet nooit wat er uit een goed gesprek voort komt qua handelingen en het delen van kennis van mond tot mond met een aantal puristen bij elkaar. Neemt ieder wat van zijn eigen brandingen mee en een handmalertje en gaan we gaan we cuppen ofzo? Gewoon voor de learning curve en het delen van kennis?!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

23
bobbee schreef:We zouden misschien een keer kunnen afspreken met zijn allen (bij de Adriaans koffiekar misschien)
Lijkt me leuk! Ik blijf doorgaans liever thuis dan dat ik ergens op af ga, maar zoiets kan best leuk zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

24
bobbee schreef:Jammer....ik meen wat zei....maar goed, misschien stond het er wat..."grappig"? Mijn gedachtegang was ook van: "Hè? cremalover die hier aan ons vraagt hoe nu verder?" Ik dacht dat je een grap maakte ofzo...
Wat heb ik nou te vertellen aan jou met o.a. al die machine's die je al afgeschreven hebt? Dat is toch ook gewoon zo. Ik wil me juist opstellen als een spons die alle info opzuigt die op mijn pad komt....spongebob. :D Zonder dit forum had ik nooit geweten wat ik nu weet waarvoor dank aan de harde kern alhier! Ik kan nu denk ik ook al een aardig woordje mee lullen... :)
Mijn opmerking was alles behalve snerend bedoeld, bij deze mijn welgemeende excuses.

We zouden misschien een keer kunnen afspreken met zijn allen (bij de Adriaans koffiekar misschien) en dan een beetje bakkeleien, je weet nooit wat er uit een goed gesprek voort komt qua handelingen en het delen van kennis van mond tot mond met een aantal puristen bij elkaar. Neemt ieder wat van zijn eigen brandingen mee en een handmalertje en gaan we gaan we cuppen ofzo? Gewoon voor de learning curve en het delen van kennis?!
Excuses aanvaard maar was niet nodig.
Heb zelf een rotdag.
Vandaar mijn lange tenen.
Bij deze excuses terug. :mrgreen:

25
Ook ik ga me niet wagen om je advies te geven over de bereidingswijze van espresso ;) . Er zijn wel andere aspecten waar je nog wat kan spelen. Voor mij persoonlijk helpt een nieuwe hobby altijd maar dat heeft dan ineens weer grote financiële gevolgen :mrgreen: .

Wellicht toch eens een wat lichtere brandingen gaan proberen en dan niet meteen een erg fruitige boon maar eerst bijvoorbeeld een Colombia Supremo iets voorbij City+ gebrand.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60