Een nieuwe aanwinst!

1
Gelukkig kon ik na een drukke periode mijn innerlijke coffeegeek weer de vrije loop laten. Het aanrecht stond een beetje vol met de Major en de Bricoletta. Bovendien was een hoek van de keuken niet erg praktisch in gebruik. Kortom elk nadeel hep zijn voordeel...
Een aanrecht blad van 1,4m past in een soort nis. Daar kun je wel wat op kwijt. En in de de buurt van het werkblad was een waterleiding en afvoer aanwezig.
Bij de keukenwinkel bleek een kunststof werkblad met kleine rvs spoelbak de hoofdprijs te kosten en ook nog eens een levertijd van zo'n 6 weken. Wist ik veel dat levertijd later een andere betekenis zou krijgen.
Gelukje was dat mijn schoonouders een massief eiken tafel hadden staan met een blad van 7 cm dik. Die mocht ik hebben, en daar een mooi werkblad van gemaakt.
Bij de bouwmarkt hadden ze een leuke hardstenen spoelbak met kraan en sifon voor een heel schappelijke prijs. Bedoeld voor wandmontage bleek deze verzonken in het werkblad mooi tot zijn recht te laten komen.
In de water waterleiding een 8 liter DVA gehangen waardoor uit de kraan onthard water komt. Ideaal om de Bricoletta mee te vullen.
Meteen ook maar een vastwateraansluiting voorbereid voor een eventuele opvolger van de Bric.
De onderkasten heb ik zo op maat gemaakt zodat er een standaard koelkast tussen past. Leuk retro met een gordijntje ervoor.
De lades van de rechter onderkast heb los bij Ikea gekocht en op maat gemaakt. Boven het werkblad twee legplanken met in de onderste een dimbare ledverlichting weggewerkt. We zijn nog aan het twijfelen over de grepen voor de lades, dus vandaar die "vreemde" touwtjes.
Ik moet zeggen al met al zeer tevreden met het resultaat.
koffiecorner 4.jpg
koffiecorner 1.jpg
En toen kreeg ik een e-mail via Marktplaats. Ik had geboden op een Cremina, maar zoals dat gaat werd ik overboden. Eerst maar eens rustig afgewacht en waar ik op hoopte gebeurde ook. De overbieder kwam tot twee keer toe niet opdagen en nu ging de verkoper akkoord met mijn bod. En een dag later stond de Cremina te shinen in de nieuwe koffiecorner. Goed getimed zal ik maar zeggen...
En nu begint ook voor mij de levertijd. Ik ben benieuwd naar het nieuwe avontuur..
koffiecorner 2.jpg
koffiecorner 3.jpg
|| Rocket Giotto Evo V2 met Eric's E61 | Aeropress | Hario V60 | Mazzer Major mod | Custom Tije's schudbrander ||

Re: Een nieuwe aanwinst!

2
Mooi je eigen huisaltaar. :mrgreen:

De wasbak is een mooie elegante oplossing, ik was al een poosje aan het zoeken naar zoiets voor de kar, deze is wel erg mooi, alleen heb ik gisteren een Gastro Norm 1/4 bakje gekocht RVS met een dekseltje, die gaat er dan toch maar in.

Als ik jou was zou ik een setje inbouwgreepjes kopen voor je ladenkast, kan je jezelf niet aan stoten en je kan er ook geen doekjes aan ophangen.

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Een nieuwe aanwinst!

5
Dank voor de aardige woorden.
Deze cremina stond in Amsterdam. Hij was van Leverlover die ook bij de buren actief is. Daar staat een mooi verslag van een restauratie van een tweegroeps La San Marco Disco Volante. Ik heb die machine gezien en echt een beauty! Zo is er altijd weer baas boven baas.
|| Rocket Giotto Evo V2 met Eric's E61 | Aeropress | Hario V60 | Mazzer Major mod | Custom Tije's schudbrander ||