Re: B.F.C. Levetta Junior mag warmer
12Korte metten, hup meteen naar Peter, alles opgelost en lekker koffie zetten.Je betaald wat... maar dan heb je wel weer een machine die het doet.
Wat te doen?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
13Je mag je dan afvragen wat die garantie inhoudt. Kortste klap is inderdaad meteen naar Peter. Is je machine tenminste tiptop en kan je verder met wat op zich een echt mooi apparaat is. Is denk ik de snelste manier om van de teleurstelling af te komen.Ik zou terug kunnen naar Espresso Sicilia (Roy Koopers) ivm. garantie
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
14Er gaan ook wel berichten van mensen die hun machine terugbrengen en 2 mndn later hem een keer op kunnen halen... Waar hij die bfc's iedere keer vandaan haalt weet ik niet maar het is geen zuivere koffie 
Beste advies is idd naar Peter rijden. Dan weet je ook meteen zeker dat het goed gedaan wordt. Zou mij wel een gerust gevoel geven....
Zoals altijd: PETER WEET HET BETER!
Ik vind het wel rot voor je! Het is toch een aardige uitgave en dit verwacht je niet. Succes en hou ons op de hoogte!
PS heb je al een maler? Ook belangrijk hoor!
Beste advies is idd naar Peter rijden. Dan weet je ook meteen zeker dat het goed gedaan wordt. Zou mij wel een gerust gevoel geven....
Zoals altijd: PETER WEET HET BETER!
Ik vind het wel rot voor je! Het is toch een aardige uitgave en dit verwacht je niet. Succes en hou ons op de hoogte!
PS heb je al een maler? Ook belangrijk hoor!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
15Ik heb afgelopen weekend een Macap M2M Grinder gekocht, deze wél nieuw.
16LS,
Nog wat bescheiden tips:
1) Ik zou wel terug gaan naar de leverancier. Als deze geen klachten/weerstand krijgt, is er ook geen motivatie om gedrag aan te passen/verbeteren. Mogelijk kun je aansturen op een coulance regeling, waarbij een bezoek aan Kafko tot de opties behoort.
2) Een machine die niet op temperatuur komt i.c.m. de aardlek die eruit vliegt, neigt naar een gescheurd warmteelement. Ik zou de machine niet meer aanzetten totdat de achtergrond van het probleem goed is onderzocht, zeker in dit geval.
3) Als de machine niet goed op temperatuur komt, zou dit ook zichtbaar moeten zijn d.m.v. van de keteldruk die achterblijft. Wat geeft de manometer aan (na bijv. een halfuurtje)?
Cheers, TY
Nog wat bescheiden tips:
1) Ik zou wel terug gaan naar de leverancier. Als deze geen klachten/weerstand krijgt, is er ook geen motivatie om gedrag aan te passen/verbeteren. Mogelijk kun je aansturen op een coulance regeling, waarbij een bezoek aan Kafko tot de opties behoort.
2) Een machine die niet op temperatuur komt i.c.m. de aardlek die eruit vliegt, neigt naar een gescheurd warmteelement. Ik zou de machine niet meer aanzetten totdat de achtergrond van het probleem goed is onderzocht, zeker in dit geval.
3) Als de machine niet goed op temperatuur komt, zou dit ook zichtbaar moeten zijn d.m.v. van de keteldruk die achterblijft. Wat geeft de manometer aan (na bijv. een halfuurtje)?
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk
Let's gobblefunk
17Inmiddels is de BFC Levetta Junior zéér professioneel gemaakt door Peter van Kafko. Geweldige vent! Een dikke vette aanrader voor iedereen die problemen heeft met zijn of haar espresso machine.
De machine zat vol met kalk en hier en daar een pre-historisch onderdeel wat er nooit in had mogen zitten. Verder zat er een microvezel doekje om de pomp wat gewoon "lachwekkend" was. Heel raar allemaal.
Ik heb zeker geen miskoop gehad aan deze BFC. Het is een prachtig apparaat die alleen even een beurt nodig had. Verder had Roy Koopers van Espresso Sicilia of tegenwoordig met gewijzigde naam De Koffie Monteur nooit deze machine "gereviseerd" mogen verkopen, wat dat was de machine niet. In de machine bleek 1 rubbertje vervangen te zijn en voor de rest was het oude meuk. Verder had Roy aangegeven dat de machine 5jr oud was. De sticker onder de machine gaf echter wat anders aan; Anno 2006. Geeft verder niks maar het verhaal klopt dus niet.
Resultaat;
Ik heb een prachtige machine die ik graag wilde hebben.
Nu is het oefenen... blijf rotzooien met de maling, de hoeveelheid koffie en met de hoeveelheid kracht voor het aandrukken met het tampertje. Oefening baart kunst zeggen ze. Ik ben benieuwd! De espresso smaakt goed maar kan nog steeds beter.
De machine zat vol met kalk en hier en daar een pre-historisch onderdeel wat er nooit in had mogen zitten. Verder zat er een microvezel doekje om de pomp wat gewoon "lachwekkend" was. Heel raar allemaal.
Ik heb zeker geen miskoop gehad aan deze BFC. Het is een prachtig apparaat die alleen even een beurt nodig had. Verder had Roy Koopers van Espresso Sicilia of tegenwoordig met gewijzigde naam De Koffie Monteur nooit deze machine "gereviseerd" mogen verkopen, wat dat was de machine niet. In de machine bleek 1 rubbertje vervangen te zijn en voor de rest was het oude meuk. Verder had Roy aangegeven dat de machine 5jr oud was. De sticker onder de machine gaf echter wat anders aan; Anno 2006. Geeft verder niks maar het verhaal klopt dus niet.
Resultaat;
Nu is het oefenen... blijf rotzooien met de maling, de hoeveelheid koffie en met de hoeveelheid kracht voor het aandrukken met het tampertje. Oefening baart kunst zeggen ze. Ik ben benieuwd! De espresso smaakt goed maar kan nog steeds beter.
18Het is niet voor niks dat we hier met hem weglopenGSBRS schreef:Inmiddels is de BFC Levetta Junior zéér professioneel gemaakt door Peter van Kafko. Geweldige vent! Een dikke vette aanrader voor iedereen die problemen heeft met zijn of haar espresso machine.
Hmmmm....dit is niet het eerste bericht van deze handelaar; Dhr Roy Kooper / Espresso Sicilia / De Koffie Monteur / Prutser. Staat hem netjes, maar goed hij graaft zijn eigen graf op deze manier en daar hoeven wij niks voor te doen. Wel jammer dat er een paar mensen een kat in de zak kopen voordat dit soort oplichters bekender worden....wellicht kun je hem nog confronteren, niet dat hij iets gaat betalen maar toch...GSBRS schreef: De machine zat vol met kalk en hier en daar een pre-historisch onderdeel wat er nooit in had mogen zitten. Verder zat er een microvezel doekje om de pomp wat gewoon "lachwekkend" was. Heel raar allemaal.
Daar gaat het inderdaad om, heel veel plezier van de machine!!! Vergeet niet verse koffiebonen te bestellen!GSBRS schreef: Resultaat;
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
19Tja, dus onze vrees is toch een beetje bewaarheid geworden, jammer. Wel weer wat geleerd, zullen we maar zeggen. Goed dat je naar Peter bent gegaan zodat je alles nu achter je kan laten en aan de slag met een puike machine.
.
Yep. En dat houd nooit op! En daarom zit je ook hier tussen alle andere koffieneurds/coffee nerdsOefening baart kunst zeggen ze. Ik ben benieuwd! De espresso smaakt goed maar kan nog steeds beter.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder