Even een korte inleiding, ik ben een echte cappuccino liefhebber en ben mede daarom overstag gegaan om eens een echte opstelling te kopen. Paar jaar geleden al verdiept en gezocht, maar vond het toen nog te duur, ondertussen heb ik wel budget beschikbaar. Ik heb zelf gedacht aan ongeveer 750 E voor maler + machine (tweedehands wel te verstaan).
Voor de maler heb ik een horecamaler op het oog, vraagprijs is 250e, volgens mij zit ik daarmee gebakken, het is een Kompak K6.
Maar dan nog de machine. Vriend van me heeft een Isomac Millenium, werkt prima. Ik zie er alleen op marktplaats de afgelopen weken wel enkele verschijnen, maar zijn vaak rond de 7 - 8 jaar oud. Op zich prima, maar je weet nooit echt hoe ze onderhouden zijn. Maar met een budget van 500 euro, moet ik ook realistisch blijven en niet denken dat ik een perfect koopje zomaar kan scoren
Concreet is mijn vraag het volgende, is een Isomac (Rituale of Millenium) van rond de 8 jaar oud voor ongeveer 500 euro een goede deal? Of zou ik even moeten wachten / verder zoeken naar een betere optie? (of misschien wel echt doorsparen / meer budget vrij maken?)
Andere machines die ik heb gezien (uit de beginners guide) zijn:
Isomac Tea,
Vibiemme Domobar Super,
Rocket Giotto en Cellini,
ECM Mechanika en Technika,
La Scala Butterfly,
Bezzera BZ07, BZ10
Volgens mij maakt het niet echt heel veel uit welke ik koop, eerder budget technisch. Ik zie er nu geen te koop staan binnen mijn prijsklasse. Ben ik realistisch?