Verschil tussen de Bezzera Magica en Giulia

1
Beste mensen,

Long time hier niet geweest!
De Expobar Brewtus / Rocket R58 is er nooit gekomen, woon inmiddels alleen en dan is een dubbelboiler echt wel ernstig overdreven. Financieel had ik ook even wat anders aan mijn hoofd... ;)

Maar... nu is het dan toch zover... Hoog tijd om mijn La Pavoni Domus Bar Dosata te gaan vervangen. Krijg het douchezeefje er niet meer afgeschroefd, dolgedraaid en geen zin in een reparatie en het gedoe daar omheen. Mooi moment voor een upgrade...;)

Mijn oog is gevallen op een Bezzera Magica of Giulia. Ik kan niet goed vinden wat het verschil tussen beide machines is? Is het de mogelijkheid van een vaste wateraansluiting? Die hoef ik niet (machine staat niet op mn aanrecht, zelfs), maar de mogelijkheid is fijn; koop een dergelijke machine tenslotte voor laaaange tijd. Ik zie ook iets verschil in uiterlijk, geloof ik, en vind de Giulia mooier in verhouding.

Zie ik verschillen over het hoofd?
Wat zou een dergelijke machine tweedehands mogen kosten? Zeg 3-4 jaar oud. Nieuw zijn ze resp. 1100 en 1200 euro.

Leuk weer eens hier te zijn!

Groeten, Katja

(La Pavoni Domus Bar Dosata - Macap MX)
Bezzera Giulia (Juultje) - Bezzera BB005

Re: Verschil tussen de Bezzera Magica en Giulia

2
Hm...jammer nou...jullie reacties zijn vast veel leuker dan het instructiefilmpje op koffiewarenhuis.nl, maar daaaaar worden de verschillen precies uitgelegd...;-))
Technisch identiek, alleen uiterlijk verschillend, en de Magica heeft een ander dekseltje om het water te verversen. Oke, weet ik het weer... Het gaat wat mij betreft een Giulia worden.

Hebben jullie nog wel informatie voor me over wat een redelijke prijs is voor een tweedehands-apparaat van ca. 3-4 jaar oud?

Thanks! Katja

4
Ja precies, ik zou voor de mooiste gaan. Maar waarom wil je de prijs weten van een 3 à 4 jaar oude Julia? Lijkt me nogal zeldzaam?
Als je er eentje kan scoren lijkt me dat geen slechte keuze, maar veel is vanzelfsprekend afhankelijk van de staat, ook in 4 jaar valt er wel wat te verpesten. Maar stel: in prima staat, dan zit je denk al snel op €700.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Spironski schreef:Ja precies, ik zou voor de mooiste gaan. Maar waarom wil je de prijs weten van een 3 à 4 jaar oude Julia? Lijkt me nogal zeldzaam?
Als je er eentje kan scoren lijkt me dat geen slechte keuze, maar veel is vanzelfsprekend afhankelijk van de staat, ook in 4 jaar valt er wel wat te verpesten. Maar stel: in prima staat, dan zit je denk al snel op €700.
Klopt...;-). Er staat er een op MP, vandaar... En daar is inmiddels 700 op geboden.
En m'n La Pavoni is beledigd... Na jaren trouwe dienst, bouwt hij sinds vanavond opeens geen druk meer op. Of ik nou aanvoelde dat ie problemen ging geven, of het beestje de smoor in heeft...? Wie zal het zeggen.

6
Had je al die aanbiedingen van de Bezzera Galatea Domus op MP gezien, staan er zomaar 3 stuks op, waarvan eentje zelfs met rotapomp:

http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en- ... ousPage=lr

La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

7
Spironski schreef:Had je al die aanbiedingen van de Bezzera Galatea Domus op MP gezien, staan er zomaar 3 stuks op, waarvan eentje zelfs met rotapomp:

Jazeker heb ik die gezien... Maar die zijn nóg duurderder....:(. En qua design net over de top.

En die Isomac Rituale, 9 jaar oud, is dat wat???
En de Milennium? Zwolle... veel te ver weg...
En de ECM Giotto? (Die heeft zo'n ontzettend lelijk plastic hek op zijn dak...:(. echt zonde).

Zucht, ik word er gek van... Ik wil eigenlijk die Giulia gewoon...

Update: yeahhhh, ik hebbum, de Giulia...:) Tenminste, vanavond, na het voetbal.
Als een kind zo blij.

8
Neem een wijntje en oefen wat geduld ;) . Je zou niet de eerste zijn die overhaast wat koopt en er achter komt dat het toch niet zo'n goede actie was.
Die ene Galatea heeft een rotatiepomp, wat toch echt wel een voordeel is. Moet je wel een vastwateraansluiting willen, natuurlijk.

9
Spironski schreef:Neem een wijntje en oefen wat geduld ;) . Je zou niet de eerste zijn die overhaast wat koopt en er achter komt dat het toch niet zo'n goede actie was.
Die ene Galatea heeft een rotatiepomp, wat toch echt wel een voordeel is. Moet je wel een vastwateraansluiting willen, natuurlijk.
Precies, die wil ik niet. Apparaat staat niet eens op het aanrecht...;)
En nóg duurder, terwijl dit natuurlijk objectief al ridiculous is voor een bakkie pleur...
En: ik vinnum niet mooi, de galatea.
Heb je redenen om te denken dat de Giulia me niet zou gaan bevallen? Nee, toch?