Re: Bialetti Brikka

2
Je vertelt wel dat je 'm hebt gekocht maar niet wat je er precies mee doet.

Op gasvuur of elektrische plaat
Hoe hoog vuur
Hoe lang het duurt voor de eerste druppels verschijnen
Hoe lang het duurt voor het laatste gesputter komt

Hoeveel koffie je gebruikt
Welke bonen
Wanneer gebrand
Zelf gemalen? Waarmee

et cetera.

Ik heb een paar van die dingen, al lang niet gebruikt, dus uit recente ervaring kan ik je niet helpen maar iemand die wel vaker deze dingen gebruikt weet ook meer als je meer loslaat dan alleen dat het resultaat je tegenvalt...

Ook is niet duidelijk wat jij onder "bijna lauw" verstaat, heb je de temperatuur wel gemeten?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

3
PeterdeGroot schreef:Ik heb onlangs naast mijn Bialetti Dama een Bialetti Brikka (4-kops) gekocht, de koffie komt echter bijna lauw uit de Bialetti Brikka. Heeft iemand hier ervaring mee/een oplossing voor?

Fijn dat je de zoekfunctie hebt gevonden; Er voldeden 38 resultaten aan de zoekterm: Bialetti Brikka

Er bestaat ook een deel voor beginners, maar die heb je natuurlijk allang doorgespit. :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

4
Verplaatst naar het juiste subforum. De beginnershandleiding is volgens mij niet heel erg van toepassing hier, want de mokkapot wordt daar verder niet behandeld.

Peter, je geeft wel heel erg weinig informatie. Als je begint met het beantwoorden van de vragen die Frans stelt, komen we misschien wat verder, maar zo is je vraag niet te beantwoorden.