Re: help: losschroeven standaard waterfilter Bezzera Giulia?

12
fransg schreef:je zou ook gewoon een Brita filter kunnen kopen, dan giet je voorgefilterd water in je reservoir en hoeft dat piepkleine filtertje het werk niet te doen...
Of gewoon zo'n anti kalk zak die Peter verkoopt die we bij onze rocket hebben! Die leg je los in de bak en werkt perfect! Bewezen goed resultaat!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

14
Katja66 schreef:Jullie moeten wel goed lezen, he...;-) De foto is van het beoogde eindresultaat...:-))). Dus ná het plaatsen van een kitje om een harswaterfiltertje erin te kunnen stoppen (wat je op de foto ziet is het kitje na plaatsing). Nu zit er een lullig rood plastic filtertje op in het midden dat hooguit vaste troep die in het water zit tegenhoudt.

Maar die beschreven sleutel...ik zie m voor me, en dat klinkt als 'de' oplossing. Een 20 moet ik hebben, dat had ik al wel uitgevogeld met 'gewone' sleutels en zo.

Weten jullie trouwens waarom er een losse slang in het waterreservoir hangt (nee, niet op de foto, in mijn eigen reservoir... ;) )

Thanks!
Nou leg je met de opmerking; Jullie moeten wel goed lezen, he... ;-) de schuld weer bij ons alsof jij niet een blunder eerste klas hebt gemaakt door andermans foto van het beoogde resultaat te plaatsen, Ja wij zijn hier allemaal helderziend en kunnen gedachten lezen. :o

Jij moet dus beter doen en niet wij !! :( wij weten namelijk niet hoe het reservoir er voor de operatie uitziet, ik niet en de meesten niet.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

15
Katja66 schreef:Weten jullie trouwens waarom er een losse slang in het waterreservoir hangt
Ik denk niet dat het een losse slang is die van begin tot eind in het reservoir hangt. Het is geen losse slang. Een uiteinde hangt in het reservoir, het andere uiteinde zit ergens aan vast. Dus je zou even kunnen aangeven waar die precies aan vast zit, dan kunnen we je meer vertellen ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

17
Katja66 schreef:Jullie moeten wel goed lezen, he...;-) De foto is van het beoogde eindresultaat...:-))). Dus ná het plaatsen van een kitje om een harswaterfiltertje erin te kunnen stoppen (wat je op de foto ziet is het kitje na plaatsing). Nu zit er een lullig rood plastic filtertje op in het midden dat hooguit vaste troep die in het water zit tegenhoudt.
Zet dan gewoon de juiste foto neer slimpie! ;)
Ik denk dat je er vast zelf wel uitkomt!

[img]http://mylapavoni.files.wordpress.com/2 ... 224025.jpg[/img]
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

18
fransg schreef:
Katja66 schreef:Weten jullie trouwens waarom er een losse slang in het waterreservoir hangt
Ik denk niet dat het een losse slang is die van begin tot eind in het reservoir hangt. Het is geen losse slang. Een uiteinde hangt in het reservoir, het andere uiteinde zit ergens aan vast. Dus je zou even kunnen aangeven waar die precies aan vast zit, dan kunnen we je meer vertellen ;-)
uh... geen idee... daarvoor zou ik m uit elkaar moeten schroeven, en dat lijkt me geen goed plan.
Bezzera Giulia (Juultje) - Bezzera BB005

19
@3aan schreef: Nou leg je met de opmerking; Jullie moeten wel goed lezen, he... ;-) de schuld weer bij ons alsof jij niet een blunder eerste klas hebt gemaakt door andermans foto van het beoogde resultaat te plaatsen, Ja wij zijn hier allemaal helderziend en kunnen gedachten lezen. :o

Jij moet dus beter doen en niet wij !! :( wij weten namelijk niet hoe het reservoir er voor de operatie uitziet, ik niet en de meesten niet.
Wat had jij gegeten?? Blunder-eerste-klas...dat ik geen foto kan versturen van mn mobiel naar mn laptop... en dat ik denk dat hier mensen zijn die weten hoe een bezzera watertank er van binnen uit ziet... sorry dat ik besta....;-)

20
bobbee schreef:
Zet dan gewoon de juiste foto neer slimpie! ;)
Ik denk dat je er vast zelf wel uitkomt!
Uh...die foto had ik niet... Tenminste, die had ik wel.. op m'n mobiel... maar daarmee kon ik m niet hier neerzetten... Sorry... zoek t sjelluf wel uit. Brita waterfilter vind ik geen optie (duuuuur, oerlelijk, en waar láát ik dat ding nou weer...), en heb eigenlijk niet voor niks zo'n harsfilter en kitje-voor-bezzera-waterreservoir gekocht. Maar ga eerst wel een dopsleutel kopen (in de tussentijd op vakantie geweest). Als t dan nog niet lukt, ontkalk ik m wel wat vaker... gedoe om een moer... :(