Isomac Giada pompt niet & lawaai

1
Hi All,

Ik heb gisteren een 2e hands Isomac Giada aangeschaft.
Bij het aansluiten van de machine kom ik tot de conclusie dat hij geen water pompt én dat de pomp een giga lawaai maakt, zie: https://www.dropbox.com/s/bzy5jg1vf5swc ... 0.MOV?dl=0

Weet iemand wat het probleem is met deze machine?
De stoomkraan die levert wel een enorme bak stom op aanvraag.

Groet
Laatst gewijzigd door rofren op di 26 aug 2014, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Isomac Giada pompt niet & lawaai

2
Je hebt begin dit jaar een Quickmill 0800 Omre Monza gekocht die het uitstekend deed, je schreef "Hij doet het zeker, en de espresso is top!", onlangs kocht je bijna een total loss Vibiemme 2 groeps machine en nu heb je een ander wrak aangeschaft. Verder heb je als ik het me goed herinner geen enkel bericht geschreven over de koffie, alleen als er weer (bijna) een wrak is gekocht is bijstand gewenst.

Ik heb alleen geen idee hoe handig je bent en ook niet wat je bijvoorbeeld aan deze nieuwe uitdaging al hebt gesleuteld.

Het is juist leuk als mensen hun kennis delen, laten zien wat ze aanpakken, anderen ook eens hulp bieden, niet alleen aanbellen als ze tegen hun beperkingen aanlopen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

3
Excuus, dat was/is absoluut niet mijn bedoeling. Ik kom net kijken, vind het raze interessant en hoop dat je dat ook begrijpt.

Ik dacht wanneer het een klein euvel zou zijn dat snel verholpen is ik niet de pomp los hoef te schroeven. Dit heb ik inmiddels wel gedaan om op die manier te kijken wat het probleem zou kunnen zijn.

4
Gaaf!

Je zou foto's kunnen maken van wat je al hebt gedaan en dan is er ongetwijfeld minstens een ervaren sleutelaar die je advies kan geven.

Ik sleutel zelf nauwelijks en kan je dus uit eigen ervaring niet bijstaan maar ik doe wel vaak verslag van wat anderen aan m'n machinerie repareren of verbeteren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
Zo, ik heb zojuist de pomp eruit gehaald. Is van 2002.

Wat ik bij het filmpje zag, rammelde één van de 2 voedingskabels enorm op de machine.

Tip bij het losschroeven van de pomp, zorg eerst dat de pompslang geen water meer bevat, scheelt een behoorlijk natte behuizing bij de electronica :?

Ik kon geen uitwendige defecten constateren op de pomp, daarom ga ik het hele zaakje opnieuw stevig monteren om te kijken of dit het probleem oplost.

7
Zojuist opnieuw gemonteert, zelfde probleem, bij één van de voedingsaansluitingen rammelt ie en maakt ie een enorm lawaai.

Ik zag wel wat kalkresten zitten aan het mondstukje van de pomp, dat heb ik schoongemaakt.
Zo de boiler maar even inspecteren dan.

Wellicht een überdomme vraag, maar kun je de voeding aansluiting ook omwisselen zonder probleem?

9
rofren schreef:Zojuist opnieuw gemonteert, zelfde probleem, bij één van de voedingsaansluitingen rammelt ie en maakt ie een enorm lawaai.

Ik zag wel wat kalkresten zitten aan het mondstukje van de pomp, dat heb ik schoongemaakt.

Wellicht een überdomme vraag, maar kun je de voeding aansluiting ook omwisselen zonder probleem?
Jij bent toch aan het sleutelen geslagen, ik neem aan dat je wel enkele elementaire kundigheid in huis heb? Anders is het net alsof ik de auto naar de garage breng en de Monteur gaat aan mij vragen of die goed bezig is en of dit en dat!?

Wat staat er nu op die pomp 230V 50Hz heeft gelijkstroom ook een ?? HZ ?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

10
@3aan schreef:
rofren schreef:Zojuist opnieuw gemonteert, zelfde probleem, bij één van de voedingsaansluitingen rammelt ie en maakt ie een enorm lawaai.

Jij bent toch aan het sleutelen geslagen, ik neem aan dat je wel enkele elementaire kundigheid in huis heb? Anders is het net alsof ik de auto naar de garage breng en de Monteur gaat aan mij vragen of die goed bezig is en of dit en dat!?

Wat staat er nu op die pomp 230V 50Hz heeft gelijkstroom ook een ?? HZ ?
Hey het is een hobby hè, can't blame me for asking. Ik wil gewoon wat leren, dus ik zou het ook op prijs stellen wanneer je wat constructieve feedback zou willen geven.

Op de pomp staat inderdaad 230V 50hz, wisselspanning dus.