Welke 2ehandse Jura?

1
Mijn ouwe espresso, een goedkoop dingetje, staat het te begeven. Voor dat het zover is, ben ik me aan het orienteren op een 2ehandse volautomaat Espresso-machine van het merk Jura....
2ehands is momenteel mijn credo: ik geef liever 300 uit voor een klasbak, dan 300 voor een nieuwe ''mindere"..
Van Jura zijn er echter zoveel verschillende types dat ik echt door de bomen het bos niet meer zie.
Iemand enig idee waar ik op moet letten?
Groet

Re: Welke 2ehandse Jura?

3
Als je veel wilt betalen voor de merknaam en minder voor de kwaliteit dan moet je een Jura nemen. Compleet overrated en veel te duur voor wat ze leveren.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

9
Ik heb nog wel een Jura Impressa J 5 te koop. Ik ben hier jaren zeer tevreden over geweest, maar moet eerlijk zeggen dat de espresso niet in de buurt komt van die ik nu zet met een goede maler en een simpele half-automaat.

Peter
Mahlkönig PRO M - Rocket Cellini V3 - Hario Mini Mill - Bialetti Moka Pot - Bialetti French Press

10
Verschillende volautomaten zijn zelf te onderhouden. Dat is een belangrijk punt, tenzij je er geen probleem mee hebt elke 1-2 jaar €150 oid neer te leggen voor een servicebeurt. ;)

Bij de apparaten van Bosch, Siemens, Nivona, Philips Saeco en DeLonghi kan je iig de kast openen en de zetgroep verwijderen voor de noodzakelijke schoonmaak.

Ik heb m'n Bosch nu zo'n 8 jaar, ca 8000 kopjes op de teller en gaat nog als een speer. Nooit een servicebeurt behalve m'n eigen onderhoud gehad. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30