http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... =30#p49234

Er hoeft ook niet van alles mis mee te zijn mits het adequaat wordt uitgevoerd, en daar schort het dan meestal aan althans in die gevallen die zich dan naderhand hier melden en de vele waar je niks van hoort en lekker verder klooien en het apparaat dan als 100% werkend op MP dumpen evt met de mededeling pas onderhoudsbeurt gehad.Erik82 schreef:De manier van ontkalken van de TS is helemaal niet fout en juist een veelgebruikte methode.
Wegbrengen en 300 euro betalen bij de gemiddelde zaak om je machine compleet te ontkalken vind ik dan niet echt een aan te bevelen optie als het met 1 keer per jaar ontkalken verholpen kan worden.
Wat is dat een Dikke Nek?kassei schreef:TS hier...
Er zijn hier dan toch mensen die op een redelijke manier hier kunnen reageren en ik stel dan toch vast dat ik niet de idioot ben waarvoor ik door bepaalde zelfingenomen personen hier wordt versleten. Maar ja, roepen en tieren van aan de zijlijn is natuurlijk wel zo makkelijk.
Laat dit duidelijk zijn, op de moment dat ik dit bepaald probleem heb is er hier niemand die zich de vraag stelt of ik mijn water op voorhand ontkalk, wat ik overigens dus wel doe.
En om de discussie helemaal naar een hoger niveau te tillen wordt je hier dan maar versleten voor een dikke nek.
Het spijt me dat ik het moet zeggen maar elk zichzelf respecterend forum zou tegen zo'n reacties optreden.
Heb dit draadje nog even doorgelezen, en ik moet toegeven dan ik niet afwist van die ontkalkingszakken. Dus ja, ik heb hier iets bijgeleerd.
kassei schreef:Nou jongens,
Dat het niet zo'n goed idee was daar was ik al achter gekomen. Maar ik gebruik ook gefilterd water dus dacht dat het met die losse kalkbrokjes wel mee ging vallen. Niet dus...
Ik merk dat hier in 90% van de gevallen geadviseerd wordt : "Rij maar naar Kafko". Dat is jammer genoeg voor deze Vlaming niet echt een optie. Ik heb niet het gevoel dat het een defecte pressostaat is want ik hoor 'm nog wel klikken. Maar dat de meter gewoon een verkeerde waarde aangeeft. Is het mogelijk dat de meter een hogere waarde aangeeft dan de werkelijke keteldruk en dat een demontage van de meter het probleem oplost?
Maar ik gebruik ook gefilterd water dus dacht dat het met die losse kalkbrokjes wel mee ging vallen.
Dit zijn 2 verschillende opvattingen, veel mensen jagen hun water door een Brita heen en denken zo de boel te ontkalken, nee dus; het veranderd de smaak dat wel.er hier niemand die zich de vraag stelt of ik mijn water op voorhand ontkalk, wat ik overigens dus wel doe.