Ik heb nu een ruim jaar een Isomac Millennium espressomachine, productiedatum 11-2006. Ik ben er zeer content mee en voldoet voor mij prima.
Sinds kort vertoond de machine echter kuren. Op de dag dat ik wilde gaan ontkalken bouwde de machine geen druk meer op in de boiler / danwel kwam er naar mijn idee geen water in de boiler, aangezien ik niet vies ben van een beetje sleutelen heb ik de omkasting verwijderd en geprobeerd een diagnose te stellen (dit zonder enige kennis van espressomachines).
Aangezien ik het gevoel had dat er geen water in de boiler kwam heb ik een nieuwe waterpomp besteld, deze heb ik zojuist gemonteerd maar de machine doet het nog steeds niet. Overduidelijk heb ik geen goede diagnose gesteld, hahaha
Aangezien de machine toch "open" lag heb ik de meeste koperen leidingen verwijderd en geïnspecteerd op kalkaanslag. De leidingen die geïnspecteerd zijn zagen er prima uit. Dit doet mij vermoeden dat mijn klacht niks te maken heeft met verstopte leidingen (en ook geen een kapotte waterpomp).
Heeft er iemand goede suggesties/tips? Via google kwam ik er achter dat het wellicht met de pressostaat te maken kan hebben. Kan iemand mij uitleggen of dit het inderdaad kan zijn? (pressostaat kapot, geen drukopbouw in de ketel?)
Als ik de machine aanzet en de uitloop open zet stroomt het water er maar beperkt doorheen. Ik heb nog steeds het gevoel dat er geen lekkere flow in zit.
Mocht er iemand goede ideeen hebben, ik hoor het graag.
Dank u!