Lek bij lever

1
Tijdens het backflushen lekt mijn Rocket een paar druppels bij de aansluiting van de lever. Hoe kan ik dit oplossen? Sinds mijn machine op het vastwater is aangesloten, is de druk tijdens het koffie zetten opgelopen naar 11 bar. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Hulp is zeer welkom. :roll:
Rocket Cellini premium V2, Macap M4 D , Gene Cafe, Hario ceramic slim,
Rok Presso.

Re: Lek bij lever

2
Zal een lekke afdichting zijn. Is waarschijnlijk niet moeilijk te fixen, maar je hebt die machine toch nog niet zo lang? Zit er nog garantie op?
Wel een beetje eigenaardig dat de OPV verlopen is na het aanpassen naar VWA, zou zo niet weten hoe dat komt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
Er zit inderdaad nog garantie op, maar zie me niet zo snel met de machine naar de leverancier gaan. Is een druk van 10,5 a 11 bar te hoog, kan ik evt wel zelf verlagen, maar weet niet of dat een gunstig ,wenselijk effect is.
Rok Presso.

4
Druk hoort op 9-9,5 bar te zitten. Maar dan nog vind ik het vroeg voor de groep om al te lekken.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Tijdens backflushen of extractie gebeurt wel vaker dat er wat water lekt bij de hevel. Maakt niks uit voor de koffie maar kan me voorstellen dat je het niet wilt.
Als je de hevel eraf draait en daarbij behorende "moeren" zitten daar 2 rubber ringetjes. Kan best dat daar iets niet goed afsluit.
Hoe heb je hem aangesloten op vastwater? Je zou nog foto's plaatsen toch? :wink:

Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

6
Nu, na een paar maanden op vastwater te zijn aangesloten ,ben ik tevreden met het resultaat. En ja ,ik zou foto' s plaatsen Bobbee. ;)
Heb echter tijdens het aansluiten en daarna veel problemen gehad met het geheel. De "monteur" die dit heeft gedaan , was eerder een amateur. :mrgreen:
Hij zou alles meenemen, en we hebben alles van tevoren doorgesproken.
Was dus er van overtuigd dat het toch redelijk soepel moest kunnen verlopen. Niets was minder waar! :oops: ik ben zelf redelijk handig, maar geen vakman. Blijkt dat ik de monteur moest uitleggen hoe hij het een en ander moest doen. Er moest een extra gat id onderplaat van de machine geboord worden, maar hij dacht dat dat er standaard al zou zitten. Hij verkoopt de machine zelf, dus mag je toch verwachten dat hij dat wist. Dank aan mijn lieve, zeer handige overbuurman, die zeer vakkundig, dat klusje heeft gedaan.
Volgende probleem ,aansluiting op de afvoer. Geen materiaal bij, weer bij overbuurman aangeklopt.
Even tussen neus en lippen door gaf de monteur aan dat de afvoer vanuit de lekbak op riolering, vaak problemen gaf en dat hij daar niet verantwoordelijk voor was. Toch geprobeerd natuurlijk, maar k....
,lukte natuurlijk niet, met als gevolg, groot lek tussen aansluiting lekbak en slang.
Het aansluiten op de waterleiding had als gevolg dat de lekbak ,nu supersnel volliep, omdat de opv( of zeg ik het verkeerd?) niet meer het water naar het waterreservoir leidde, maar naar de lekbak. Gevolg, lekbak na twee keer koffie zetten vol.
Lang verhaal kort, kreeg hoge rekening, en moest naderhand eigenlijk zelf alles nog oplossen. Uiteindelijk is de afvoer ook gelukt, ( halve keuken afgebroken) vastwater prima, en super blij met de professionele ontkalker.
Rok Presso.

7
Ben je nu naar het ziekenhuis geweest, want als je een lekkage bij de Lever hebt wordt het tricky. :mrgreen:
Rene12 schreef:Nu, na een paar maanden op vastwater te zijn aangesloten ,ben ik tevreden met het resultaat. En ja ,ik zou foto' s plaatsen Bobbee. ;)
Heb echter tijdens het aansluiten en daarna veel problemen gehad met het geheel. De "monteur" die dit heeft gedaan , was eerder een amateur. :mrgreen:
Hij zou alles meenemen, en we hebben alles van tevoren doorgesproken.
Was dus er van overtuigd dat het toch redelijk soepel moest kunnen verlopen. Niets was minder waar! :oops: ik ben zelf redelijk handig, maar geen vakman. Blijkt dat ik de monteur moest uitleggen hoe hij het een en ander moest doen. Er moest een extra gat id onderplaat van de machine geboord worden, maar hij dacht dat dat er standaard al zou zitten. Hij verkoopt de machine zelf, dus mag je toch verwachten dat hij dat wist. Dank aan mijn lieve, zeer handige overbuurman, die zeer vakkundig, dat klusje heeft gedaan.
Volgende probleem ,aansluiting op de afvoer. Geen materiaal bij, weer bij overbuurman aangeklopt.
Even tussen neus en lippen door gaf de monteur aan dat de afvoer vanuit de lekbak op riolering, vaak problemen gaf en dat hij daar niet verantwoordelijk voor was. Toch geprobeerd natuurlijk, maar k....
,lukte natuurlijk niet, met als gevolg, groot lek tussen aansluiting lekbak en slang.
Het aansluiten op de waterleiding had als gevolg dat de lekbak ,nu supersnel volliep, omdat de opv( of zeg ik het verkeerd?) niet meer het water naar het waterreservoir leidde, maar naar de lekbak. Gevolg, lekbak na twee keer koffie zetten vol.
Lang verhaal kort, kreeg hoge rekening, en moest naderhand eigenlijk zelf alles nog oplossen. Uiteindelijk is de afvoer ook gelukt, ( halve keuken afgebroken) vastwater prima, en super blij met de professionele ontkalker.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.