Wat vinden jullie hiervan de beste machine? In het forum kom ik de Venus bijna niet tegen, wel de Silvia.
Omdat ik in Frankrijk woon ben ik terechtgekomen bij een Italiaanse webwinkel lagondola.it. Op een algemene vraag daar met als voorbeeld deze 2 machines gaven ze ongevraagd als mening "personally I'd recommend Venus (much better than Silvia) ....". Het kan misschien ingegeven zijn door het prijsverschil (Silvia € 449, Venus € 569)
O ja, we gebruiken hem bijna uitsluitend voor espresso.
Graag jullie mening.
Bedankt, Jan
Re: Rancilio Silvia of Isomac Venus?
2Ik heb ook wel gelezen dat de Venus iets beter is (grotere boiler?), maar veel weet ik er verder niet van. Heb je de specs vergeleken?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3De Isomac staat volgens mij bij DOK in Den Haag, maast de Silvia. Van ht prijsverschil kun je trouwens een PID kopen en die combi zou mijn voorkeur hebben boven de Isomac.
4Hoe zit het met garantie als je een nieuwe machine uitvoert met een PID? Ben je die dan kwijt en is het dus verstandiger het pas na de garantieperiode te doen?
5Je kunt de PID gewoon verwijderen zonder dat dit te zien is als je aanspraak wilt maken op de garantie. Ik heb het ook gewoon binnen de garantie gedaan.