Ja, ik kan er niets aan doen, maar ik ben er ondertussen al een paar keer geweest. iedere keer als ik in maastricht ben denk ik eerst na waar ik een koffie wil. Dank mijn eigen koffieavontuur kan ik steeds minder buiten de deur een goede kop koffie drinken

, En als ik dat steeds weer terug ga naar de DE winkel zegt genoeg , of de koffie is zo goed of de rest is ZO slecht

. Ik denk beiden een beetje. Maar het is inderdaad een gek gevoel dat je toch steeds weer denk aan roodmerk of zo...
Dan mag ook gezegd worden dat vele horecazaken een goede tot zeer goede voorwaarden hebben om een lekkere kop koffie te serveren. Zo was ik laatst ergens waar de zaak super sjiek uitziet, van buiten en binnen, prachtig gewoon. De machine is een la cuadra 2 groups en hun boon is van buscaglione ( schrijf ik het goed

) Die boon ken ik niet , waar hij vandaar komt en kost per kilo ?? geen idee, ben wel benieuwd
Dan geserveerd in dikwandige glaasjes met een mooi logootje. Wat wil je nog meer
Echter op het moment van de espresso te maken zag ik al dat het erop leek dat hij maar wat koffie in de piston deed, het water schoot gewoon door de piston heen en die 25 seconden regel zullen we dan maar vergeten......vervolgens stopt hij de machine om hem weer toch even te starten.... Tsja....daar gaat je zin in een espresso....
Maar goed, eerst proberen voordat ik wat zeg. Het blijkt dan een gewone lungo te zijn in een klein glaasje die ietwat sterker is, that's it

. O ja die suiker test.....die vloog er gewoon doorheen. Dus ik maak er een nette opmerking over

, waarop de ober eert begint met excuses over maalgraad en zo verder.....maar zodra hij constateert dat ik toch meer weet over het geheel, zegt hij dat het wel werkbaar moet blijven

want hij maakt zoveel koffie op een dag.....en Espresso bestelt bijna nooit iemand

tsja, ik ook niet meer dus...
Heb hem nog verteld dat hij beter een goedkope boon kan gebruiken want dat geld wat hij voor die buscaglione betaald is weggegooid geld.....
Er is dus nog een lange weg te gaan in NL, misschien goed dat een DE met zijn coffee to go winkel de horeca een beetje achter de veren gaat zitten om het beter te doen.
Chapeau DE.