Re: MC90 Doserless

1
Altijd leuk als mensen aan het klussen en verbeteren zijn, nice Ludo :). Hoe zijn de resultaten tot nu toe, werkt je aanpassing ook goed? :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

2
Tja, als het werkt..... En het ziet er nog altijd decenter uit dan Bluecolds Frankenmaler :mrgreen: .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
Moet je niet alsnog een boel vegen uit de opening? Voordeel van de Frankenmaler is wel dat je die enorme tunnel kwijt bent. Zat zelf ook te denken aan verwijderen van die tunnel, maar iets elegants in de plaats is nog lastig te verzinnen.
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)

6
cremalover schreef:Maar....waarom?
De doser in de MC90 schuift niet heel mooi schoon + het is een lawaaiig mechanisme. Ik gebruikte de stofzuiger om na een koffiesessie de restjes uit de doser te halen, omdat die zichzelf alles behalve schoon hield. En het ding maakte echt veel lawaai met uitdoseren qua klapperen, wat meer lawaai opleverde dan het malen zelf. Ik kan me goed voorstellen dat de machine met deze modificatie als geheel een stuk stiller is in gebruik.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode