Micro hopper

1
Ik kwam deze video tegen op een Engelse site

http://m.youtube.com/watch?v=g_x-B5fUTUw&feature=plcp

De micro hopper is een rubber zonnekap voor een fotocamera. Die is te koop in diverse diameters op de Chinese websites voor enkele euro's. Ik heb een passende aangeschaft. Er kan zo'n 100 gram bonen in. En het werkt echt. Een klapje op het dekseltje en de achtergebleven koffie in de maalmond valt er uit. Geen gedoe met kwastjes meer.
Ik gebruik m op mijn G.O.D. maler en ook daar werkt het systeem. Er valt wat gemalen koffie uit het trechtertje.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Re: Micro hopper

2
Geweldig! DE oplossing voor elke maler met doser en singledosen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

3
En ook bij niet singledosen.
Ik vul de micro hopper voor 80% en ook dan valt er met een klapje op het deksel zo'n 2gram maalsel uit de trechter.
Wat een simpele oplossing is dit toch..

5
martinierius schreef:Iemand al toegepast op een compak maler?
Ik weet niet of het ook bij de Compak werkt. Wel bij de fiorenzato in ieder geval.
Je moet de buitendiameter van de aansluiting van je hopper meten en een zonnekap zoeken met dezelfde diameter. Het moet tenslotte goed afsluiten, anders gaat de lucht niet door de maler heen als je op de deksel drukt.

6
lmg475 schreef:Ik ga het eens proberen op mijn SM95 en MC90
moeten de lenskappen "foldable" zijn of juist niet?
"Collapsible".
Zoek op aliexpress naar lens hood 67 mm bijvoorbeeld. (Er zijn ook andere maten) Dan zie je rubber collapsible lenshoods. Je kan die uittrekken en induwen.

8
lmg475 schreef:ok,

ik had gekeken op dx.com, daar noemen ze de lens foldable :)
Die 67mm komt toch overeen met de buitendiameter van je hopper?
Ja precies.

9
Uhm.. je kunt toch ook een paar gram (2 a 3) ´offeren´ en daarmee de (oude) boel dóórmalen, al dan niet met een tikje her en der op onder naast achter je molen? Works for me...
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach