Vandaag de spullen van Peter (Kafko) binnengekregen. Na het eten vanavond de upgrade gedaan
[*] Nieuwe Super Jolly schijven voor mijn Mazzer Mini
[*] Nieuw douchescherm: IMS E61 200 IM Competizione (
http://www.imsfiltri.com/en/docce/e61-200-im/)
[*] Nieuw filterbakje: VST - La Marzocco Strada 17gr
Nooit echt bij stilgestaan dat mijn standaard 'double basket' niet echt recht was onderaan. Water heeft bij VST veel meer ruimte om recht naar beneden te gaan.
foto (2).JPG
Uiteraard meteen koffiemaler effe schoongemaakt. De upgrade is echt een fluitje van een cent - zeker ook omdat ik de 'stenen' als een eerder had verwijderd om de machine eens goed schoon te maken.
foto (1).JPG
Het douchescherm was even zweten... ben altijd bang dat ik de grouphead afbreek als ik daar te zwaar aan trek/'hang'
foto.JPG
Moet nog gaan spelen met beter afstellen omdat ik niet te veel caffeine in mijn lichaam wil 'injecteren' zo laat op de dag... maar in ieder geval geen 'spuiters' bij naked portafilter na upgrade en waterflow is beter dan het ooit geweest is. Zie vergelijk met waterflow zoals ik dat eerder heb gepost in een andere thread:
Met de nieuwe waterflow met de IMS (ja wederom iphone verkeerd gehouden

):
Resultaat na enige kilo's malen zal ik later delen... gaat zo ongeveer kg per 2 weken erdoorheen...
La Marzocco Linea Mini 2020 (Connected) | Niche Zero grinder | VST La Marzocco Strada 17gr