Heb de laatste tijd als ik een kopje koffie zet met mijn isomac giada dat als ik de piston verwijder en af wil kloppen in de bak dat het geen mooi koekje is, meer drap.
Ook ligt er nog een laagje water op de koffie als ik de piston verwijder.
Waar kan dit aan liggen? Te fijn gemalen koffie?
Mvg nicko
Re: natte koffie uit piston isomac.
2Wanneer is de koffie gebrand ?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3waarom verwijder je de piston na het zetten van de koffie? Wist niet dat die Isomac een hefboom machine was..
4De Isomac Giada is natuurlijk geen hefboom/pistonmachine, maar een halfautomaat. Topicstarter verwart waarschijnlijk het woord 'piston' met 'portafilter'. Het ding waar hij het over heeft is de portafilter, geen piston 
5Stuur hem een PB als je hem graag wilt verbeteren, maar ik twijfel er niet over dat je allang wist wat hij bedoelde en laat je opmerking dan gewoon liever weg.velvetvinnie schreef:waarom verwijder je de piston na het zetten van de koffie? Wist niet dat die Isomac een hefboom machine was..
Voor de TS, ik heb het euvel nooit gehad, dus zou zo snel niet weten hoe het te fixen is
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode
6Oude koffie moet je fijner malen voor een goede doorlooptijd, gevolg is dat er water de puck blijft staan. Ik denk dat het dus oude koffie is.
Heb je toch verse koffie dan kun je iets hogerop doseren en wat grover malen. Beetje water wat op de puck blijft staan hoeft overigens geen probleem te zijn.
Heb je toch verse koffie dan kun je iets hogerop doseren en wat grover malen. Beetje water wat op de puck blijft staan hoeft overigens geen probleem te zijn.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
7TS had zijn topic in de totaal verkeerde rubriek geplaatst, het bericht is later door een MOD op de goede plek gezet. Wat ik met deze vraag probeer te bereiken is dat mensen na gaan denken en even moeite gaan doen om zichzelf in te lezen. Verder ben ik een volwassen man en kan ik doen en laten wat ik wil...Nomad schreef:Stuur hem een PB als je hem graag wilt verbeteren, maar ik twijfel er niet over dat je allang wist wat hij bedoelde en laat je opmerking dan gewoon liever weg.velvetvinnie schreef:waarom verwijder je de piston na het zetten van de koffie? Wist niet dat die Isomac een hefboom machine was..
Voor de TS, ik heb het euvel nooit gehad, dus zou zo snel niet weten hoe het te fixen is
Dus...blaf naar je zelf en commandeer je hondje...
8heb vanmiddag verse koffiebonen laten malen bij simon levelt. ga het dadelijk proberen maar als ik de 2 verschillende koffie's tussen mijn vingers wrijf is die verse ook wat groffer
gemalen. die andere is echt poeder zo fijn.
gemalen. die andere is echt poeder zo fijn.
9waarom lees je niet gewoon even het beginners topic, daar staat alles wat je moet weten over dit probleem.. Wanneer is die koffie van Simon gebrand?
10Gemalen koffie is per definitie na 5 minuten dood. De bonen heb je ter plekke laten malen wat ze nog niet vers maakt. Het blijven oude bonen dus kansloos. Zonder maler en bonen die minder dan 3 weken geleden gebrand zijn is het kansloos om je proberen te helpen. Je zult eerst een goede maler moeten kopen.
Tip is inderdaad om het beginnerstopic door te lezen want zo te lezen heb je nog geen idee war je mee bezig bent. Dat topic zal voor een hoop opheldering zorgen.
Tip is inderdaad om het beginnerstopic door te lezen want zo te lezen heb je nog geen idee war je mee bezig bent. Dat topic zal voor een hoop opheldering zorgen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer