Re: gespot

11
Oude koffie dus :grin:

Je kunt wel grover malen op deze manier en dan is je koffiepuck droog maar de doorlooptijd veel te snel. Dit levert geen lekkere espresso op.

Er is maar 1 advies.... Je verdiepen in de materie. Dit is een gebed zonder einde op deze manier.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: natte koffie uit piston isomac.

13
Lees je wel even in in het onderwerp malers. Koop een goede maler en niet een Compak K3, Ascaso, Rancilio rocky, Gaggia MDF of andere middelmatige maler.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

16
nicko schreef:Zat te denken aan een rossi rr45. Die kan ik voor een mooie prijs overnemen.
Heb hem gehad (heb vrij veel malers gehad en kan zo goed vergelijken). Dit is niet de maler die je wilt. Lawaaiig, niet super makkelijk schoon te houden en had ik al gezegd dat hij lawaaiig is.....zeg maar..echt lawaaiig :P.

Een compak K6 is dan een stuk mooiere oplossing, vaak voor rond de 200 euro wel te vinden (waar ik de mijne ook voor verkocht).
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

17
De Rossi RR45 zou ik dan weer niet doen. De maalgraad is getrapt en de verschillen zijn erg groot. Ik heb dat ding een paar keer met een Rancilio Silvia getest maar de doorlooptijd was 40 of 18s tussen 2 trapjes. Dat was echt een ramp om mee te werken.

Kijk liever naar een Mazzer Super Jolly, Compak K6, San Marco of iets dergelijks.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

19
Die MC90 zou helemaal geweldig zijn. Dan ben je meteen de rest van je leven klaar.

20
lmg475 schreef:Ik heb hem een Faema MC90 aangeboden met nieuwe maalschijven erin.

Edit: maar heeft het niet aangenomen :)

Veel betere maler, stiller en niet eens veel groter. Waarom niet??
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder