fiorenzato Bricoletta e61 kop/druk vraag..

1
Beste forumbezoekers. en moderators.

ik heb een fiorenzato bricoletta machine thuis staan, deze is van mijn huidige werkgever geweest maar deed er niks meer mee.
ik mocht hem hebben, perfect voor thuis dacht ik zo.
als ik hem zo mocht hebben zal er vast wel wat mee mis zijn dacht ik. dat klopte ook, ik kreeg geen water uit de douche, na wat ontkalk werk bij een lokale koffiefirma liep deze weer.

mooi ding, pomp werkt, water is warm, water uit de douche, stoompijp doet het, heet water, alles lijkt prima te werken.
maar ik krijg slappe koffie, druk is 1,2 bar, wat naar mijn idee ook ok moet zijn. maar naar mijn idee staat er weinig druk op het water dat door de portafilter naar buiten moet, ik heb ook geen creme laag of een goede diepe smaak die je van zo'n machine zeer zeker mag verwachten. de machine is goed schoon, ontkalkt ect..
ook zou ik graag de gasket ring vervangen, maar ik vind de e61 kop nogal raar? hoort hier geen screen overheen te zitten? in het midden zit wel een klein screen, zo heb ik ze nooit eerder gezien.
ook de ring eraf halen is lastig aangezien de kopere kop een rand heeft en ik die ring dus over die rand heen moet krijgen. niet makkelijk.
mijn vraag is hoort dit wel?
ik wil deze machine perfect laten draaien thuis, maar ik loop nu even vast en de koffie is waardeloos.
ik zou graag van jullie hulp gebruik maken.

ik gebruik een santos koffiemolen en peeze koffie.. 15 jaar horeca ervaring, maar geen barista ervaring.

alle hulp is welkom.

Vriendelijke groet

Jon Broer

Re: fiorenzato Bricoletta e61 kop/druk vraag..

2
een gebruiker "" cremalover"" zei dat ik een douchekop mis, ok, maar welke zou ik dan moeten kopen, want ik zie veel douchekoppen, bijvoorbeeld met en zonder schroefgaten. mijne heeft een schroefgat in het midden maar ik neem aan dat daar de douchekop daar nog weer overheen gaat? en heb ik dan geen dubbel screen? want in het mideen zit al een screen, een kleine maar wel een screen.
of hoe moet ik me dit voorstellen?
en past de portafilter dan nog wel?

5
het lijkt me toch dat hij niet vanzelf blijft hangen toch? hij zal dan achter de gasket moeten blijven hangen. anders valt de douche/screen uit je kop.. ik vind de dikke rand om de koperen kop zo raar.. heb dat nog nooit gezien.
misschien dat je het op de foto goed kan zien. moet dan ook allemaal wel precies passen. de nieuwe screen/douchekop zal over de kop moeten, en dan ook nog precies achter het gasket blijven zitten. klopt dat wel?

6
jonbroer schreef:Ik wil dan ook gelijk maar een nieuwe filter gasket kopen. maar nu zie ik dat er van 65mm tot 74 mm diameter te koop is??
dat ie 8mm dik moet zijn dat vat ik nog, maar hoe weet ik in godsnaam welke ik moet hebben uit de lijst..
Er zit nu toch ook een ring in, kan je die niet opmeten?
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode