Kleine vraag, maar de irritatie is er niet minder om

1
Dag mensen,

Ik heb nu wel een vraagje. Poosje terug een leuk malertje gekocht, Zassenhaus Lima, maar die wil maar niet verstellen zoals het moet... kreeg 'm allereerst helemaal niet versteld, vervolgens alleen maar fijner. Dus nu staat 't ding redelijk fijn afgesteld, maar ik draai me dus een ongeluk voor een simpele French press en dat gaat me toch tegenstaan. Ik sta bijna op het punt terug te vallen op eh... iets nog ergers.

Iemand die weet hoe 't ding in elkaar zit, eventueel te demonteren of dat er bekende problemen van deze aard zijn? Want verder doet ie het prima: je draait, 't maalt.

Re: Kleine vraag, maar de irritatie is er niet minder om

5
Klinkt niet als een hele vreemde tijd voor een kleine handmaler. Kleine schijven malen gewoon langzaam. Anders moet je een betere maler kopen. Mijn Lido2 maalt 21gr in 20-30sec.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

6
Tijd van malen lijkt me inderdaad niet zo bizar. Maar dat gaat allicht niet in het mogelijke probleem van niet kunnen verstellen, en daarmee kan ik je helaas niet helpen. Heb je er geen garantie meer op?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

7
Ja precies, 't ging om het verstellen. Maar: nee, want overgenomen. Helaas. Daarom ook geen handleiding of anderszins er bij. Nou is het niet zó ingewikkeld en ik ben ook niet helemaal technisch autistisch, maar als het niet werkt zoals aangegeven en zelfs niet consequent kan het je toch flink opnaaien.

Sparen zou ik toch wel, maar je wilt in de tussentijd toch iets redelijks kunnen drinken, toch?

8
Die Zassenhaus malers staan bekend om het verlopen van de maalgraad. Ik heb er ook eentje gehad en was totaal niet consistent. Elke maling was weer net wat anders en heb daarom toen ook een goede maler gekocht voor slow.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer