Die Compak van Boedelverkoop kost weliswaar wat meer maar ziet er een stuk beter uit dan van Bosman, waar een verkeerd schaaltje in ligt en zeker 3 jaar ouder is en er minder netjes uitziet!
Je moet het zelf weten [WHITE SMILING FACE]
Re: Aanschaf tweedehands koffiemaler,drie opties...
12Ik vind €100 voor de Macap ook wel erg aantrekkelijk. Maar inderdaad zoals Adriaan zegt: volg je gevoel en zet er nieuwe schijven in. Welke keuze je ook maakt: het zijn alle goede malers.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
13De compak heeft een niet getrapte maalgraad instelling. De macap is waarschijnlijk getrapt? En de Doge is zowiezo getrapt.
Bij een keuze mogelijkheid zou ik voor de ongetrapte versie gaan! Dat werkt wel zo prettig.
Bij een keuze mogelijkheid zou ik voor de ongetrapte versie gaan! Dat werkt wel zo prettig.
14De macap heeft zo'n wormwieltje en is dus traploos
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
15Dank voor alle reacties,fijn dat iedereen zo wil meedenken!
@3aan, die van Bosman was al afgevallen voor me idd! Strijd is tussen die van boedel voor 150,- en de macap voor 100,-. Vervelende is dat de verkoper geen idee heeft hoe oud hij is...weet iemand of de eerste cijfers van dat serienummer het jaartal kan zijn?( 07-04-04,zie eerdere foto)
@3aan, die van Bosman was al afgevallen voor me idd! Strijd is tussen die van boedel voor 150,- en de macap voor 100,-. Vervelende is dat de verkoper geen idee heeft hoe oud hij is...weet iemand of de eerste cijfers van dat serienummer het jaartal kan zijn?( 07-04-04,zie eerdere foto)
16Ik vind leeftijd niet zo belangrijk eigenlijk. Een horeca maler die echt slecht behandeld is kan misschien in 4 jaar tijd wel af zijn (moet je wel je "best" doen). Terwijl diezelfde horeca maler na 20 jaar geheel als nieuw kan zijn in een thuissituatie. Ofwel, op afstand kan je zoiets niet inschatten. Ter plekke moet je kijken hoe en wat bij zo'n machine, niet vanaf een plaatje.Bertie schreef:Dank voor alle reacties,fijn dat iedereen zo wil meedenken!
Ik heb ooit een Compak K8 gekocht, die op plaatje er ok uit zag, maar eenmaal bij mij thuis bezorgd was de as scheef en kon die alleen maar grof malen. Plaatje zegt dus weinig
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode