Mazzer mini e of Quamar M80e?

1
Hallo
Ik heb afgelopen week een Rocket Cellini v2 evo aangeschaft. Geweldig apparaat, mooie kwaliteit. Ik ben alleen nog o pzoek naar een goede maler van tussen de 450 en 700 euro. Op dit forum lijken veel mensen in dezerijsklasse enthousiast over de Mazzer mini e, zeker met SJ upgrade. Zoals bekend, is de Quamar M80e echter aanzienlijk goedkoper met gelijke (64 cm schijven) of zelf betere specs (450 watt motor). Op de buitenlandse forums wordt de Quamar ook regelmatig aangeprezen als gelijkewaardig aan de Mazzer mini e of zelfs de SJ.
Het belangrijkst vind ik de smaak (hou van een ronde espresso zonder bitters en zuren), maar ook het gebruikgemak moet in orde zijn; snelheid (dubbele dosis <10 sec), gemakkelijk te onderhouden en zo min mogelijk geknoei. 2e hands prof maler is geen optie - te groot.
Wat zijn jullie ervaringen met beide molens qua 'taste in the cup', snelheid en gebruikgemak?

Re: Mazzer mini e of Quamar M80e?

2
RvN schreef: hou van een ronde espresso zonder bitters en zuren
Dan hou je heel weinig over qua smaak.
Verder, een M80e is eigenlijk de nieuwe versie van de Fiorenzato T80, en dat is een redelijk vaak aangeboden profi 2ehands maler.

http://www.home-barista.com/reviews/cea ... 16311.html" onclick="window.open(this.href);return false; <-- hier een review van de Quamar, Mazzer SJ en een gelijkwaardige Ceado.
Als je SJ schijven in een mini E stopt ben je je fabrieksgarantie kwijt en ben je aangewezen op de verkoper.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Re: Mazzer mini e of Quamar M80e?

3
De quamar is wat stiller en maalt beduidend sneller dan de mini. Ik vind de quamar daardoor sowieso fijner dan de mini E. De Mini E met SJ schijven, dan zit je zeer gelijkwaardig en misschien is de mini dan wel beter? Maar ook 200 euro duurder. Ik heb de quamar zodoende gekozen, tot nu toe met plezier.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode