Probleem(pje?) was de prijs: met geen vaste werkgever en dus wat minder budget hebben we lang zitten praten maar toch de knoop door gehakt en de PL besteld in Italië. Toen begon het lange wachten (bijna een week is lang als je al een tijdje alleen maar koffie uit de Brikka haalt)...
Tot vandaag een witte bus van DPD voor de deur stopte en ik de doos in ontvangst mocht nemen. Eindelijk!
Meteen alles uitgepakt, zelfs de handleiding gelezen. De boel schoon gemaakt, gespoeld en nog eens gespoeld en toen het eerste kopje gezet. De maler (voorlopig tot er weer geld is de maler uit mijn Saeco) vrij grof gezet. Het water vloog er nog net niet doorheen. 6 pogingen later en de maler bijna op zijn fijnst begon het ergens op te lijken. Ik heb nog wat standen die ik kan proberen maar ik heb mijn tong verbrand (had ik al gezegd dat wachten niet echt mijn sterkste kant is?) dus ik heb even de tijd om hier te melden dat ik erg erg erg blij ben.
Voorlopig ben ik nog wel een tijdje aan het experimenteren en in de tussentijd druk aan het sparen voor een goede (2e hands waarschijnlijk) maler. Maar stap 1 is gezet: ik kan weer espresso maken!
Meteen van de gelegenheid gebruik maken en de mensen die mij in de loop der jaren hier met raad en daad hebben bijgestaan even bedanken. Ik kom waarschijnlijk nog wel vaker met vragen en opmerkingen maar ben blij dat ik hier ooit terecht ben gekomen.