Re: 2 vragen over mijn nieuwe Expobar Brewetus IV

11
Of er zit een 8.5mm groepsring in terwijl dat een 8mm had moeten zijn. Als je portafilter er tijdens een extractie uit knalt geeft dat een flinke zooi en eventueel aardig wat schade. Die dingen vliegen dan met een flinke vaart de keuken door en zijn goed heet. Niet geheel ongevaarlijk.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

12
Erik82 schreef:Of er zit een 8.5mm groepsring in terwijl dat een 8mm had moeten zijn. Als je portafilter er tijdens een extractie uit knalt geeft dat een flinke zooi en eventueel aardig wat schade. Die dingen vliegen dan met een flinke vaart de keuken door en zijn goed heet. Niet geheel ongevaarlijk.
In the Brewtus hoort een 8.5 mm groepsring maar als deze pf niet goed zou aansluiten dan zou een 8mm ring in moeten. Ik moet wel zeggen dat de PF goed vastzit als ik deze aansluit al is dit op + 1cm na.

Afbeelding
Profitec Pro 800 / Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

13
Zoals op de foto ziet er goed uit en iets minder ver ingedraaid zou ook nog niet erg zijn. Bij één van mijn vorige machines had de vorige eigenaar er een 8.5mm in gedaan terwijl er 8mm in hoorde. Het portafilter zat iets verder dan halverwege tussen beneden en links (zeg maar zuid en west). Dat was dus niet goed en door de trillingen van de vibratiepomp schoot het portafilter los op 9 bar en ik kan je verzekeren dat dat geen pretje is. Dan is het hopen dat je geen stenen aanrechtblad hebt want de stukken vliegen er anders vanaf.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

15
Ik denk dat hier werd aangenomen dat je een nieuwe machine had gekocht. Oude zwarte ringen gaan niet uitzetten maar indeuken door de portafilter.
Wat het ook moge zijn, het is nu in orde.
Wat betreft de aanloop tot extractie. Wat is de druk tijdens extractie en is die meter nog in orde?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

16
bobbee schreef:Ik denk dat hier werd aangenomen dat je een nieuwe machine had gekocht. Oude zwarte ringen gaan niet uitzetten maar indeuken door de portafilter.
Wat het ook moge zijn, het is nu in orde.
Wat betreft de aanloop tot extractie. Wat is de druk tijdens extractie en is die meter nog in orde?
Volgens mij als rubber oud wordt dan begint deze te kraken en is niet meer flexibel meer. De druk is nog steeds het zelfde.
Profitec Pro 800 / Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven