De mazzer mini met super jolly schijven is inderdaad een idee, had er wel al eens zijdelings over gelezen hier maar nooit meer aan gedacht.
Jullie zullen begrijpen dat vooralsnog de looks en maatvoering hier in huize "de clown" door mamaloe erg belangrijk gevonden worden en ik moet dus heeel voorzichtig manoevreren

Ze heeft net een nieuwe keuken (as we speak) laten installeren in onze woonwagen en Pipo mocht twee (zwaar bevochten) zaken bepalen... te weten de afzuigkap (tsja iedere gek heeft zn gebrek zullen we maar zeggen) en een espresso machine. Mamaloe was / is in de veronderstelling dat de machine en maler leuke moderne machientjes zijn die perfect gaan passen bij haar keuken terwijl ik zo'n type ben die vooral naar de optimale apparatuur neigt en dan voorbij gaat aan het feit dat dit wellicht niet echt staat in een mooie strakke keuken (zo'n beest van een maler icm een espressoapparaat). Kijk als je mij in mijn hart kijkt dan heb ik het liefste een grote zware horecamaler en een espressomachine die best groot mag zijn zodat ik alleen hoef te letten op de optimale kwaliteit en niet op de looks. Helaas gaat t toch een mix worden van een goede maler met goede looks zodat we hier allebei kunnen leven met de spullen
Andere optie als maler had ik de quamar m80e en voor 528 euro is dat dacht ik ook niet verkeerd of zeggen jullie dat de genoemde mazzer mini e met SJ schijven dan toch een betere optie is? Mochten jullie voor het budget van een nieuwe mazzer mini e (698) een betere optie (nieuw) weten dan hoor ik dat natuurlijk ook graag. Wat voor mij als noob het grootste probleem is, is dat er zoveel mogelijkheden zijn met zoveel meningen over de pro's en con's dat t gewoon giga ingewikkeld is om een keuze te maken.
Ik zal Bezzera eens gaan bekijken
@spironski...die maler en het verhaal snap ik... op 1 de koffieboon, op 2 de maler en liefst een horeca joekel, op 3 de man/vrouw en op 4 de machine pas toch?