Re: ECM Elektronika profi 2

21
@kilo,

heb de site van Xenia bekeken ziet er prachtig uit en zeker interessant maar wellicht voor mij iets te hoog gegrepen aangezien ik als beginner moeite zou hebben om een Xenia te configureren met al die keuze mogelijkheden en niet genoeg kennis in huis om de juiste keuzes te maken.
ben wel iemand die gevoelig is voor nieuwe ontwikkelingen en iets kopen wat goed is en niet overal al staat 8-)
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way

22
Dat is geen reden, wat wil je weten? Zo ingewikkeld is het niet, waar andere merken verschillende modellen presenteren zegt xenia: kies maar hoe je het wilt hebben en geef het ons door.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

23
Hi,

Excuses als deze post wat 'verkoperig' overkomt....
piponld schreef:De mazzer mini met super jolly schijven is inderdaad een idee, had er wel al eens zijdelings over gelezen hier maar nooit meer aan gedacht.

Andere optie als maler had ik de quamar m80e en voor 528 euro is dat dacht ik ook niet verkeerd of zeggen jullie dat de genoemde mazzer mini e met SJ schijven dan toch een betere optie is? Mochten jullie voor het budget van een nieuwe mazzer mini e (698) een betere optie (nieuw) weten dan hoor ik dat natuurlijk ook graag. Wat voor mij als noob het grootste probleem is, is dat er zoveel mogelijkheden zijn met zoveel meningen over de pro's en con's dat t gewoon giga ingewikkeld is om een keuze te maken.
Ik heb er net een Mazzer Mini Electronic met SJ schijven te koop gezet: je kunt ook gewoon vrijblijvend komen kijken en 'proeven' in Houten zodat je een beter beeld van de maler hebt.

Groet, Vincent

24
Zonder enige twijfel de Mini E boven de Quamar. De Mini is gewoonweg een klasse of 2 beter. Voor die prijs is er niet veel beters te krijgen of je moet voor een tweedehands Mahlkonig K30 Vario kijken maar dat is echt een bakbeest en nog wel een tandje duurder.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

25
Als Winkje (Vincent) het niet zelf had gedaan, had ik je zelf wel op zijn aanbieding gewezen. MiniE met SJ schijven is een mooie maler. Ik weet niet of deze nu 2 klassen beter is dan de Quamar, maar Mazzers staan wel bekend als onverwoestbaar.

Het is bijna te toevallig dat aanbod en vraag een dag na elkaar hier op Koffiepraat verschijnt.... ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

26
Winkje en Pipo hebben contact gelegd en gaan (zo is de bedoeling) zeer binnenkort om tafel zodatPipo en Mamaloe e.e.a. live kunnen beleven en zien of de molen door de ballotage komt.

voor wat betreft de Xenia bedoelde ik met mijn eerdere opmerking over te hoog gegrepen dat ik qua samenstellen niet voldoende kennis bezit om een doordachte keuze te maken. ben niet iemand van steeds aanpassen/upgraden maar meer iemand die liefst in een keer een slimme optimale aanschaf doet. Deze insteek heb ik gekregen omdat ik a technisch ben, een hekel heb aan zaken die ik achteraf gezien graag anders had gedaan (voortschrijdend inzicht) en eigenlijk dus op zoek ben naar een fool proof machine die er mooi uitziet, goede espresso's/cappucino's kan produceren en vooral makkelijk te servicen door iemand die dat goed kan.
De Xenia zou ik bijvoorbeeld eerst willen voelen/zien voor ik de stap neem om m via internet te bestellen. Dit geld voor mij voor elk merk espresso machine trouwens. Snuffelen en beetje richting bepalen via internet en dan live aanschouwen en in werking zien voor ik koop zeg maar.
Espresso gear: Londinium R || Mazzer mini electronic A met SJ schijven & Compak E8 OD on its way

27
Dacht dat ik t al ergens genoemd had maar ik heb de Mazzer van Winkje overgenomen. Even een mailtje gestuurd naar Mazzer it (sales afdeling) om een nieuwe sticker met daarop een pijl en Coarse - Fine te vragen.
Men beloofde me om die sticker via de post toe te sturen :-)

Nu op zoek naar een goede filterkoffie maler, hij mag oud en lelijk zijn als ie maar goede filtermaling levert :lol:
Mochten jullie er eentje weten of op termijn voorbij zien komen... tip me aub (en ja ik zit zelf ook op t vinkentouw en speur internet af.
Heb alleen weinig tot geen ervaring/idee van welke wel en welke nou juist niet geschikt zijn.

28
Open daarvoor dan maar liever een nieuw draadje, het gaat hier onderhand al niet meer over de ECM, nietwaar?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder